به گزارش العالم " عزت عيد " اظهار داشت : از نظر قانوني وزارت دادگستري مصر می تواند به پنج وکيل مدافع کويتي اجازه دهد که به جمع مدافعان حسني مبارک بپيوندند، اما از آنجایی که ممکن است برخی از مردم اجازه ورود وکلای کویتی به دادگاه را ندهند، حضور این وکلا تاثیر منفی بر روند دادگاه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه این افراد نه نماینده مردم و نه دولت کویت هستند، متهمان این وکلا را قبول ندارند چرا که موافقت آنان برای دفاع جلب نشده است و این متهمان معتقدند که وکلای مصری آنان افراد خبره و با کفایتی هستند.

عید، اظهار داشت: تصمیم دادگاه برای به تعویق انداختن محاکمه مبارک و پسرانش به روز پنجشنبه با هدف استماع اظهارات و شهادت شاهدان است.

عزت عید درباره فراخوانی محمد حسین طنطاوی رئیس شورای نظامی، سامی عنان رئیس ستاد نیروهای مسلح مصر و سرلشگر عمر سلیمان رئیس سابق سازمان اطلاعات مصر برای شهادت دادن در دادگاه هفته آینده، گفت: شهادت این افراد مبارک را محکوم نخواهد کرد، زیرا احتمال دارد که مبارک دستور مستقیم برای حمله به تظاهرکنندگان یا تیراندازی به آنان را صادر نکرده باشد؛ اما این احتمال وجود دارد که شهادات شهود موجب محکوم شدن دیگر متهمان شود و بسیاری از مسائل را مشخص کند.

این فعال حقوق مدنی مصری افزود: درصورتیکه مبارک دستور مستقیم برای حمله به تظاهرکنندگان را داده باشد، اما آن ها این موضوع را در دادگاه مطرح نکرده باشند، این مساله میان شورای نظامی و مردم شکاف ایجاد می کند.

عزت عید، تاکيد کرد : دستور دادگاه مبني براينکه جلسات استماع محرمانه باشد تا ضربه اي به امنيت ملي کشور وارد نشود ، ضروري است؛ چرا که ممکنست در اظهارات متهمان يا افراد ديگر مواردي وجود داشته باشد که بيان آن به امنيت ملي مصر ضربه بزند.