مجتهد فعال توئیتری عربستان که هر از گاهی اخبار پشت پرده دربار سعودی را فاش می‌کند در جدیدترین نوشته خود در توئیتر اعلام کرد که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور بیشتر دارایی‌های گروه بن لادن را که به دهها میلیارد می‌رسد تصاحب کرده است.

مجتهد افزود دلیل عدم پرداخت حقوق کارگران گروه بن لادن که روز گذشته در مقابل مسجد الحرام در مکه مکرمه تحصن کرده بودند، تصاحب بیشتر دارایی این گروه از سوی محمد بن سلمان است.

این در حالی است که منابع سعودی هفته گذشته گفتند که گروه بن‌لادن حقوق کارگران و کارکنان خود را از نزدیک به چهار ماه پیش پرداخت نکرده است و شاهد بحران مالی است و به کارگران اعلام کرده است که هرکس می‌خواهد، استعفا دهد، اما نباید در حال حاضر خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شود.

گروه بن لادن از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری در جهان است که پروژه توسعه حرم مکی را در اختیار دارد و در بسیاری از کشورهای عربی و غیرعربی سرمایه‌گذاری کرده است.

درآمد سالیانه این گروه نزدیک به 30 میلیارد دلار از مجموع سرمایه گذاری‌هایی است که از 200 میلیارد دلار فراتر می‌رود. اکثر کارگران این شرکت مصری هستند.

خالی شدن خزانه عربستان

مجتهد در نوشته دیگر خود در توئیتر گفت که خالی شدن خزانه در عربستان و شرکتهای بزرگ موجب شده که مقامات سعودی و صاحبان کارخانه ها نتوانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند.