به گزارش فارس، در ادامه عمليات سياسي-رواني چند كشور غربي عليه سوريه و محور مقاومت (از جمله ايران) كه از طريق رسانههاي اروپايي-آمريكايي و برخي رسانههاي منطقهاي مانند الجزيره قطر و العربيه عربستان سعودي انجام ميشود، اين بار روزنامه الزمان چاپ لندن (كه سياستي خصمانه عليه محور مقاومت منطقه دارد)، مدعي شد كه بشار اسد اخيرا در سفري محرمانه به ايران سفر كرده است.

پس از انتشار شایعاتی مبنی بر کمک مالی ایران به سوریه که دمشق آن را بشدت تکذیب کرد، استفاده از عناصر ایرانی در سوریه علیه تظاهرات‌کنندگان که رسانه‌های صهیونیستی در میان مخالفان سوریه شایعه کردند، این بار در جدیدترین شایعه روزنامه الزمان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که بشار اسد اخیرا به ایران سفر و با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری و آیت‌الله خامنه‌ای رهبری ایران دیدار کرده است.

بنا بر ادعای این روزنامه، اسد در این دیدارها تحولات کشورش را به اطلاع مقامات ایران رسانده است و مقامات ایران در مقابل توصیه کرده‌اند که تلاش‌های عربی برای سوریه را رد نکند و در مقابل تعاملی مثبت با آنان داشته باشد.

این خبر که تا این لحظه(لحظه تنظیم خبر) در جای دیگری منتشر نشده است در گام نخست با استقبال سریع رسانه‌های اسرائیلی روبه‌رو شده است و روزنامه هاآرتص این خبر را منتشر کرده است.

در عین حال که منابع و دیپلمات‌های غربی از همکاری آمریکا با عربستان سعودی، قطر و اردن و رژیم صهیونیستی برای ناامن کردن سوریه از طریق حمایت از گروهک‌های مسلح چندین بار خبر داده‌اند، در مقابل، منابع اسرائیلی نیز بارها تلاش کرده‌اند که وانمود کنند ایران در آنچه این کشورها آن را سرکوب اعتراضات در سوریه می‌خوانند، دخیل است.

بشار اسد ماه گذشته ميلادي در سالروز تشكيل نيروهاي مسلح در سوريه در سخناني با اشاره به اين فشارها و رد شايعات درباره ارتش سوريه، تاكيد كرد كه اگر كشورهاي غربي تصور ميكنند دمشق به اين فشارها تن ميدهد، سخت در اشتباه هستند.