به گزارش پرس تی وی "ربکا موراي" در مقالهاي که ۲۷ آگوست در خبرگزاري "اينترپرس سرويس" منتشر شده است، بيان ميکند که چگونه روسپيگري و دلالان زنان طي دوران پس از اشغال نظامي نيروهاي امريکايي در "عراق رواج يافته" است.

طی هشت سال گذشته این کشور شاهد خشونت پیوسته و حملات تروریستی مرگبار بوده که موجب آسیب دیدن " موسسات ملی، فقیر شدن مردم و جدایی خانواده‌ها و محله‌ها " شده است.

مورای در این مقاله به نقل از بیانیه عفو بین‌الملل می‌گوید: " جنگ‌ها و کشمکش‌ها همواره در هر جایی موجب افزایش سطح بالای خشونت نفرت‌انگیز علیه زنان و دختران هستند. "

این مقاله همچنین به بیان داستان " رانیا " می‌پردازد که در شانزده سالگی توسط افسران ارتش صدام، دیکتاتور اعدام شده عراق، در جریان سرکوب وحشیانه شیعیان عراقی در جنوب این کشور در سال ۱۹۹۱ مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

رانیای طرد شده به بغداد فرار می‌کند در نهایت به دام دلالان خانه فساد می‌افتد.

او می‌گوید که دلالان زنان، دختران باکره به مبلغ ۵۰۰۰ دلارفروخته و به شمال عراق، سوریه و امارات متحده عربی قاچاق می‌کنند.

رانیا پس از این که شش سال پیش به اتهام همکاری با تروریست‌ها توسط نیروهای امریکایی بازداشت و به بازداشتگاه " القادمیه " بغداد منتقل می‌شود. پس از مدتی یک سازمان کمک به زنان با وی تماس برقرار کرده و خواهان همکاری می‌شود. رانیا برای این سازمان شروع به کار می‌کند و مخفیانه با خانه‌های فساد ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مربوط به خانه‌های فساد را در اختیار این سازمان قرار می‌دهد.

رانیا و دو دختر دیگر در یکی از یافته‌های دلخراش‌شان خانه‌ای را در منطقه " الجیهاد " بغداد کشف کردند که دختران شانزده ساله در آن منحصرا در اختیار پرسنل نظامی امریکا قرار می‌گرفتند.

مالک این روسپی‌خانه به رانیا گفته است که یک مترجم عراقی کارمند امریکایی‌ها به عنوان دلال عمل کرده و این دختران را به یک پایگاه هوایی امریکایی برده و آن‎ها را از آن‎جا به این خانه بازمی‌گرداند.

عراق پیش از آغاز جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ یکی از کشورهایی بود که بیشترین میزان زنان باسواد در خاورمیانه را داشت و بیشتر زنان این کشور در مشاغل حرفه‌ای مانند پزشکی و آموزش مشغول به کار می‌شدند.

طبق گزارش سال گذشته "سازمان کمکرساني کليساي نروژ"، "جنگ امريکا و هرج و مرجي که ايجاد کرد" نسبت به عوامل ديگر تاثير بيشتري در افزايش روسپيگري در عراق داشته است.