روس ها مخالف لغو تحریم ها علیه ترکیه هستند

به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی تازه مرکز افکارسنجی عمومی روسیه حاکی است که بیش از 63 درصد مردم روسیه تمایلی برای لغو تحریمهای اقتصادی اعمال شده علیه ترکیه ندارند.

روسیه پس از اقدام آنکارا در سرنگون کردن یک فروند جنگنده روسی در مرز سوریه و ترکیه، تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور اعمال کرده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 78 درصد پاسخگویان بر این باورند که مقام‌های روسی نباید با هرگونه مصالحه و آشتی با ترکیه موافقت کنند، پیش از آنکه آنکارا رسماً به‌خاطر این اقدام خود عذرخواهی کند.

54 درصد روسها نیز اعلام کرده‌اند که ترکیه بازنده اصلی تشدید تنش در روابط بین دو کشور خواهد بود. 35 درصد مردم نیز اعلام کردند که هر دو کشور از بحران کنونی در روابط متضرر خواهند شد. تنها 3 درصد مردم بر این باورند که روسیه بیشتر از ترکیه ضرر خواهد دید.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه نزدیک مرز سوریه و ترکیه در نوامبر گذشته، متشنج شده است.

روسیه خواستار عذرخواهی رسمی آنکارا به‌خاطر این اقدام شده و تهدید به اتخاذ تدابیر تلافی‌جویانه اقتصادی علیه آنکارا کرده است ولی اردوغان نیز در مقابل خواستار عذرخواهی روسیه به‌خاطر نقض حریم هوایی ترکیه شده است.

روسیه در پی این اقدام ترکیه، تحریمهای اقتصادی را علیه آنکارا اعمال کرده است.