مجله فوربز لیست ثروتمندترین شهروندان ترکیه را به تازگی منتشر کرد. «مرات اولکر،» رئیس شرکت «ییلدیز هولدینگ،» بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی در ترکیه، با 4.4 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد در لیست مذکور معرفی شده است. او در سال‌های 2014 و 2015 نیز این مقام را از آن خود کرد.

 

 

سوپر میلیاردهای ترکیه چه کسانی هستند؟+ تصاویر

 

به نوشته فوربز، میلیاردرهای ترکیه در سال‌های اخیر با کاهش چشمگیر ثروت خود مواجه شده‌اند. دلیل اصلی کاهش ثروت این افراد، اختلاف بهای ارز و نوسانات بازار سهام استانبول اعلام شده است. 

در مجموع  100 نفر از پولدارترین افراد ترکیه، 6 میلیارد دلار از ثروت خود را به دلایل بالا از دست داده‌اند. این افراد همچنین در مجموع 94.7 میلیارد دلار ثروت دارند. این در حالی است که این رقم در سال 2015، 100.4 میلیارد دلار بوده است.

در لیست فوربز، «هانسو اوزیِگین،» رئیس «هولدینگ فیبا،» با ثروتی معادل 2.6 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. «فِریت ساهنک،» رئیس «دوغوش هولدینگ،» با ثروتی معادل 2.4 میلیارد دلار، رتبه سوم این لیست را از آن خود کرده است. 

 

در لیست مذکور همچنین نام سه زن دیده می‌شود. ثروتمندترین آن‌ها «سماهات آرس،» رئیس شرکت «کوچ هولدینگ،» با ثروتی معادل 2.2 میلیارد دلار است.

 

 

سوپر میلیاردهای ترکیه چه کسانی هستند؟+ تصاویر