ولایتی: انتقال حکومت در سوریه یعنی برکناری بشار اسد

 علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به هدف آمریکایی‌ها در اعلام آتش‌بس در کشور سوریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در سوریه بودند و این مسئله مورد قبول کشورهای مختلف قرار گرفت، اما این یک پوششی برای تغییر حکومت در سوریه است.

وی افزود: بخشی از مصوبه‌ای که آمریکایی ها در شورای امنیت گذراندند، انتقال حکومت در سوریه است که البته این انتقال حکومت به معنای برکناری بشار اسد است و با جنگی که توسط عوامل منطقه‌ای خود به کشور سوریه تحمیل کردند و با محاصره اقتصادی و اقدامات غیر قانونی در سوریه نتوانستند مردم سوریه را پس از 5 سال از پای درآودند و مردم سوریه مقابل آنها ایستادگی کردند.

ولایتی با اشاره به مصوبه‌ی شورای امنیت در مورد سوریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها پس از آنکه در سوریه نتوانستند اقدامات خود را به پیش ببرند مصوبه ای در شورای امنیت گذراندند و می‌خواهند حکومت بشار اسد را کنار بگذارند تا حکومت دست‌نشانده آمریکا را به روی کار بیاورند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با این اقدامات آمریکایی‌ها مخالف خواهد بود، اظهار داشت: ایران با این اقدامات قطعا مخالف است؛ چرا که آمریکایی ها حق ندارند درمورد مردم سوریه خارج از مرزهای این کشور تصمیم‌گیری کنند و تعیین حکومت به عهده مردم این کشور است که با انتخابات عملی خواهد شد. همانگونه که بشار اسد با انتخابات مردم سوریه روی کار آمده است و البته باید گفت بشار اسد اعلام کرده که در ماه آوریل انتخابات مجلس را برگزار خواهد کرد.

 

ولایتی در پایان با بیان اینکه اقدام سازمان ملل در مواجهه با مردم سوریه اقدامی بی‌سابقه است اظهار داشت: سابقه ندارد که سازمان ملل به جای مردم یک کشور تصمیم‌گیری کند و به جای آنکه مردم جهت انتخاب حکومتشان رای بدهند، در شورای امنیت در مورد کشورها تصمیم‌گیری می‌کنند و قطعا مردم سوریه اجازه نخواهند داد که آمریکا و سازمان ملل در مورد آنها تصمیم بگیرند.