«عبدالرحمن ناصر،» یک مفتی سعودی، در ادعایی ایران را به دست داشتن در سوء‌قصد به جان «عائض القرنی،» مفتی تندروی وهابی، متهم کرد. ناصر در حساب توییتر خود نوشت: ایران نمی‌خواهد با کسی بر سر فیلیپین رقابت کند؛ بلکه مایل است سایر روحانیان را بترساند تا مردم فیلیپین را به سمت مذهب شیعه سوق دهد.

 

ادعای مضحک مفتی وهابی: ایران مسئول ترور نافرجام شیخ سعودی در فیلیپین است
عائض القرنی

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در ادامه مدعی شد: در صورتی که اظهارات ناصر درست باشد، می‌توان این اقدام را نیز نشانه دیگری از تلاش ایران برای کشاندن درگیری‌اش با عربستان به بخش‌های آسیای شرقی محسوب کرد.

 

القرنی سه‌شنبه بعدازظهر در حال بازگشت از یک سخنرانی در یک حمله مسلحانه به شدت زخمی شد. به گفته مقامات فیلیپین، مهاجم این حادثه نیز کشته شده است.

 

هفته گذشته نیز یک روزنامه فیلیپینی در ادعایی بی‌اساس، از توطئه یک ایرانی برای ربودن و سپس منفجر کردن یک هواپیمای سعودی خبر داد. رژیم آل سعود، گاه و بی‌گاه با مطرح کردن ادعاهای مضحک درباره «اقدام تروریستی» ایران علیه منافع‌اش، تلاش می کند حمایت طولانی خود از گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان و دخالت مستقیم و غیرمستقیم در قتل‌عام مردم بی دفاع کشورهای مختلف، از جمله یمن، عراق، سوریه و بحرین را کمرنگ کند.