تمجید منصور هادی از ریاض برای تجاوزش به یمن

 «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در راستای تایید همیشگی‌اش از تجاوز عربستان به کشورش، ادعا کرد: اگر ملک سلمان، پادشاه عربستان عملیات «عاصفة الحزم» را آغاز نمی‌کرد، یمن سقوط می‌کرد و ایرانی می‌شد!

وی در گفت‌وگویی ویژه با روزنامه «عکاظ» که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، مدعی شد: ایران می‌خواهد کل جزیرة العرب را ببلعد. این کشور، استراتژی دارد و می‌خواهد که یمن وارد جنگی داخلی شود تا به باب‌المندب برسد و کنترل کلیه کانالهای دریایی ما را به دست گیرد.

 

عبدربه منصور هادی افزود: ما از ایرانی‌ها می‌خواهیم که شبکه‌های ماهواره‌ای المسیرة، العالم، المنار و المیادین را ببندد. شبکه‌هایی که شبانه روز اخبار منتشر می‌کنند و در امور یمن دخالت می‌کنند.

رئیس‌جمهور مستعفی یمن در ادامه اظهاراتش در خطاب به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: از تو می‌خواهم پیش از آنکه ایرانی باشی، یک عرب باشی.

وی درباره رابطه «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیش از او در یمن با عربستان گفت: رابطه علی عبدالله صالح با عربستان، باج‌خواهی 100 درصد و تسلیم شهرهای یمنی به القاعده بود.وی با پولشویی، ثروتی میلیاردی به جیب زد و زمانی که من معاون او بودم، تلاش کرد من را ترور کند.

هادی، رئیس‌جمهور سابق یمن را بازیگر اصلی سقوط صنعاء دانست که با انصارالله ائتلاف کرده است و دو طرف توافق کرده‌اند که مرجعیت دینی را به عبدالملک الحوثی و مرجعیت سیاسی را به «احمد» پسر علی عبدالله صالح واگذار کنند.

وی در ادامه در پاسخ به اخباری که از کشته شدن «عبدالملک الحوثی» حکایت می‌کند، گفت که وی زنده است.

رئیس‌جمهور مستعفی یمن در پایان به داشتن روابط بسیار حسنه با ملک سلمان و «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان اعتراف کرد.