بازداشت یک عنصر داعش بوسیله آمریکا

 نیروهای آمریکایی یکی از عناصر داعش را در عراق بازداشت کردند و در حال بازجویی از وی هستند. هدف اصلی نیروهای آمریکایی از بازجویی او، دستیابی به اطلاعات بیشتر راجع به ساختار این گروه تروریستی است.

 

این مرد، دومین فردی است که به جرم همدستی با داعش بوسیله نیروهای آمریکایی در عراق بازداشت شده است. در ماه مه 2015 (31 روز منتهی به 11 خرداد) به دنبال کشته شدن «ابوسیاف،» از سرکردگان داعش و مسئول قاچاق نفت این گروه تروریستی، در جریان یک عملیات و تبادل آتش با نیروهای آمریکایی، «ام سیاف،» همسر وی بازداشت شد. 

 

نیروهای اطلاعاتی آمریکا در بازجویی از او، اطلاعات ارزشمندی در خصوص ساختار داخلی گروه تروریستی داعش به دست آوردند. بر اساس این اطلاعات، آمریکا توانست قلب منابع مالی داعش را مورد حمله قرار دهد. اوایل سال جاری میلادی نیز نیروهای ائتلاف آمریکا سه ساختمان مالی داعش را در موصل هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات حدود 750 میلیون دلار این گروه تروریستی از بین رفت.

 

نیروهای آمریکایی پس از 9 ماه بازجویی از ام سیاف، او را به مقامات کردستان عراق تحویل دادند. او به دلیل اسیر کردن دو زن ایزدی در خانه‌اش محاکمه خواهد شد. این زنان در دوران اسارت بوسیله تروریست‌های داعش مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. هنوز مشخص نیست دوره بازجویی زندانی جدید چقدر به طول خواهد انجامید و مجازاتش چه خواهد بود.