ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد شد

یک استاد دانشگاه که معتقد است شیوه منحصربه فرد او که تا 96درصد امکان موفقیت دارد، نشان از انتخاب دونالدترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016 دارد.

«هلموت نورپوث» استاد دانشگاه «استونی بروک نیویورک» در رشته علوم سیاسی، از اطلاعات اولیه مربوط به رقابت های انتخاباتی برای پیش بینی این موضوع که چه کسی رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد شد استفاده کرده است.

او این الگوی پیشی بینی را از انتخابات سال 1912 آمریکا الهام گرفته و این الگو فقط در سال 1960 در انتخاباتی که جان اف کندی دموکرات ریچارد نیکسون جمهوریخواه را شکست داد، اشتباه از آب درآمده است.

نورپوث می‌گوید موفقیت 96درصدی در پیش بینی هایش را مدیون یک فرمول بسیار ساده است.

این استاد دانشگاه در این باره می گوید: «برای هر کدام از نامزدها باید به این موضوع توجه داشته باشید که چه اتفاقاتی در درون حزب آنها به وقوع پیوسته است. نامزدی که در رقابت های درون حزبی خود بهتر عمل کند نامزد حزب رقیب را شکست خواهد داد.»

وی افزود: «برای مثال در حال حاضر دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است. بدون احتساب نتیجه سه شنبه بزرگ، نامزد میلیاردر دموکرات ها در ایالت های نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی و نوادا پیشتاز بوده است. در ضمن حمایت رای دهندگان حزب دموکرات بیشتر بین هیلاری کلینتون و برنی سندرز تقسیم شده است. در نتیجه بر اساس این شیوه دونالد ترامپ پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.»

نورپوث در ادامه می گوید: «دونالد ترامپ از نظر استانداردهایی که اشاره شد نامزد قدرتمندتری است و شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد.»

در حالی که بیشتر نظرسنجی ها برخلاف نظر این استاددانشگاه است، نورپوث می گوید در زمان کنونی نظرسنجی های مرسوم با واقعیت فاصله بسیاری دارد.

بر اساس نظرسنجی اخیر «سی ان ان» نامزدهای حزب دموکرات شانس بیشتری نسبت به دونالدترامپ برای پیروزی در انتخابات خواهند داشت.

بر خلاف این نظرسنجی ها نورپوث معتقد است تا نزدیک ترین زمان ممکن به انتخابات فرا نرسد این نظرسنجی ها نمی تواند رنگ واقعیت به خود بگیرد.

نورپوث می گوید: «من از این موضوع که نظرسنجی ها برخلاف عقیده من هستند نگران نیستم. نتایج سه شنبه بزرگ تاکنون پیشتازی ترامپ را تایید کرده است. اما اگر نامزد دیگری نتواند در حزب جمهوری خواه پیشتاز شود در این صورت زمین بازی کاملا تغییر خواهد کرد. اگر شخص دیگری غیر از دونالد ترامپ نامزد نهایی جمهوری خواهان شود در این صورت نامزد پیروز جمهوریخواهان شانس کمتری نسبت به هیلاری کلینتون دموکرات خواهد داشت.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز 17نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد.