۱۸۴۵ پرونده در ترکیه به خاطر توهین به اردوغان

 در حالی که یکی از روزنامه نگاران مخالف اردوغان که به تازگی از زندان آزاد شده، آزادی خود را شکستی برای اردوغان ارزیابی کرده، یک مقام ارشد ترکیه اعلام کرده است که از آغاز ریاست جمهوری اردوغان تاکنون بیش از 1845 پرونده به اتهام توهین به وی تشکیل شده است.

اردوغان متهم شده است که به بهانه اظهارات توهین آمیز، مخالفان خود را سرکوب و زندانی می کند. منتقدان بر این باورند که اردوغان به دنبال افزایش اقتدارگرایی است و حتی انتقادات قاطع را نیز توهین به شمار می آورد.

وزیر دادگستری ترکیه در پاسخ به سئوالاتی در پارلمان گفت: وزارت دادگستری ترکیه تاکنون 1845 پرونده به اتهام اهانت به اردوغان تشکیل داده است.

اردوغان سال گذشته نیز شکایتی را علیه سردبیر روزنامه جمهوریت و رئیس دفتر این روزنامه در شهر آنکارا مطرح کرد. این شکایت به خاطر گزارش هایی بود که این روزنامه درباره قاچاق سلاح به سوریه از طریق ترکیه منتشر کرده بود.

این 2 روزنامه نگار روز جمعه از زندانی در استانبول آزاد شدند. دادگاه قانون اساسی ترکیه اعلام کرده است که حقوق این 2 روزنامه نگار نقض شده است.

البته این 2 روزنامه نگار قرار است 25 مارس برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده در دادگاه حاضر شوند.

اردوغان تاکید کرد: من هیچ احترامی برای این تصمیم قائل نیستم. این مساله ارتباطی با آزادی بیان ندارد. این یک پرونده جاسوسی است.