رای الیوم: رژیم صهیونیستی عضو جدید اتحادیه عرب!

 روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود اقدام اخیر اعضای شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله لبنان را بزرگترین هدیه به رژیم صهیونیستی دانست و پیش بینی کرد که پیوستن اسرائیل به اتحادیه عرب بسیار نزدیک است.

این روزنامه نوشت: قبلا معتقد بودیم که عربستان سعودی فقط بر شورای همکاری و تصمیم‌ گیری‌های آن سلطه دارد، و دوستان و دشمنان این شورا و همچنین بعضی کشورهای نیازمند کمکهای مالی را تعیین می‌کند؛ ولی بیانیه نشست اخیر وزرای کشورهای عربی عضو شورای همکاری در تونس و قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست "تروریسم" ثابت کرد که ما تا چه اندازه اشتباه می‌کردیم.

خطرناکترین مسأله در تصمیم وزرای کشورهای عربی، سلطۀ مستقیم و یا غیرمستقیم پول عربستان بر تصمیم‌گیری دولتها و سازمانهای عربی، و تبدیل مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل، به تروریسم است. این کار به هرگونه تجاوز بعدی اسرائیل به  لبنان و غزه مشروعیت می‌بخشد، زیرا هدف (از این اقدام اسرائیل) نابودی "تروریسم" خواهد بود.

همکاری مشترک عربی طبق اصول ملی و شرافتمندانه دیگر به پایان رسید، و این موضوع اکنون به تدریج جای خود را به همکاری مشترک عربی – اسرائیلی می‌دهد، امری که ویژگی مرحله کنونی به شمار می‌آید.

تعجب نخواهیم کرد اگر ببینیم که در هفته‌ها و یا ماه‌های آینده به صورت علنی همکاری امنیتی و نظامی عربی – اسرائیل ضد مقاومت را به بهانه مقابله با تروریسم مشاهده کنیم.

امروز حزب الله تروریست معرفی شد و فردا هم حماس و پس از آن جنبش جهاد اسلامی و غیره پس از آن همه کسانی که در خندق مقاومت می‌ایستند، و یا از آنها ضد اسرائیل حمایت می‌کنند مهدور الدم می‌شوند، زیرا طبق دوران جدید اتحادیه عرب، اسرائیل دوستی است که در معرض تهدید عربی اسلامی قرار دارد.

این تصمیم شورای همکاری زمینه را برای عضویت اسرائیل در اتحادیه عرب فراهم می کند، بنابراین غافلگیر نخواهیم شد اگر در آینده دبیرکل این اتحادیه اسرائیلی باشد، و هیچ کسی هم از بنیامین نتانیاهو برای این پست شایسته تر نیست -البته اگر این پیشنهاد را بپذیرد- در این روزها دیگر هیچ اتفاقی برای ما عجیب نیست.