اعزام نیروهای پلیس آمریکا به منازل اشتباه و ترس و وحشت شهروندان این کشور ناشی از مواجهه با نیروهای نظامی در محل زندگی خود معضلی است که اداره پلیس آمریکا با آن روبرو است.

بررسی دو هزار حکم صادره توسط پلیس از ژانویه 2013 تا ژانویه 2015 حاکی از آن است که در 284 مورد پلیس پس از بازداشت فردی در خیابان به جرم حمل  مواد مخدر یا سلاح بدون مشاهده اقدام مجرمانه از سوی شخص محل زندگی وی را مورد بازرسی قرار می‌داد. ادبیات موجود در این احکام به شکلی است که اختیار زیادی را به افسران پلیس برای بازرسی یک منزل به منظور یافتن سلاح یا مواد مخدر خواهد داد.

در 60 درصد از این 284 مورد پلیس تنها موفق به یافتن مقادیر بسیار کمی مواد مخدر مانند ماری‌جوانا شد و در 40 درصد نیز دست خالی از منازل خارج شد. طبق یافته‌های واشنگتن‌پست در دوازده مورد پلیس با ورود به منازل اشتباه باعث ترس و وحشت شهروندان آمریکایی شده است.

از سوی دیگر تقریبا تمام این عملیاتها در مناطقی انجام شده که محل زندگی سیاهپوستان است. در 276 پرونده که واشنگتن پست به انها دسترسی داشت و قادر به تعیین نژاد متهمان بود تنها سه حکم بازداشت برای مظنونین سفید‌پوست صادر شد و مابقی مظنونین سیاه‌پوست بودند.

البته با توجه به اعتراضات اخیر سیاهپوستان و شکل‌گیری جنبش‌هایی مانند "زندگی سیاهان اهمیت دارد" این پیشنهاد از سوی مقامات مطرح شده که پلیس درصورت هجوم به منزل یک مظنون و نیافتن مدارک مورد نظر مشمول پرداخت خسارت به فرد شود.