توان موشکی کره شمالی همواره عاملی بازدارنده در برابر دشمنان این کشور به شمار می‌رود. پیونگ یانگ نیز با علم به این موضوع برای تهدید کشورهایی چون کره جنوبی و آمریکا آزمایشات متعددی را در زمینه موشکی انجام می‌دهد که این اقدام با واکنش تند مقامات کشورهای مذکور مواجه می‌شود.

در تازه‌ترین تحولات خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به ارتش دستور داده است تا برای استفاده از سلاح های اتمی در هر زمانی آماده باشد و ارتش در حالت "حمله پیشگیرانه" قرار داشته باشد چرا که تهدیدات از جانب دشمنان افزایش یافته است.

رهبر کره شمالی نیز معتقد است که پیونگ یانگ باید قدرت نیروهای هسته ای را هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت ارتقا دهد. وی همچنین بر لزوم آمادگی بالای ارتش برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکید کرده است.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی نیز در واکنش به اظهارات رهبر کره شمالی گفت: این اظهارات مفید نخواهد بود و هدف اصلی رهبر کره شمالی جلب توجه افکار عمومی مردم این کشور پس از اعمال تحریمهای جدید شورای امنیت بوده است.

بیل اوربان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا دیگر مقام خارجی بود که دراین باره گفت: ما از کره شمالی می خواهیم تا از هر گونه اقدام تحریک آمیز که موجب تشدید تنش شود خودداری کرده و به جای آن به دنبال عمل به تعهدات بین المللی خود باشد.

در همین ارتباط اتحادیه اروپا اعلام کرد که 16 نفر و 12 شرکت را پس از آزمایش اخیر هسته‌ای و پرتاب موشک توسط کره شمالی به فهرست تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور افزوده است.