سید حسن نصرالله: راه شهید "حاج علاء" ادامه می‌یابد/ اسرائیل از مقاومت واهمه دارد

مراسم بزرگداشت شهید علی احمد فیاض معروف به حاج علاء از سوی  حزب الله در روستای انصاریه در جنوب لبنان برگزارمی شود. سید حسن نصرالله هفته گذشته نیز درباره آخرین مسایل لبنان و تازه ترین تحولات منطقه سخنرانی کرد.

در ابتدای این مراسم مستندی از مجاهدت شهید "احمد فیاض" در جبهه‌های نبرد از شبکه المنار لبنان پخش شد.

تجلیل نصرالله از مجاهدت‌های شهید حاج علاء

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنانش که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار در حال پخش است، گفت: ابتدا لازم می‌دانم از حضور تمام عزیزان تشکر کنم و به خانواده شهید علاء تبریک و تسلیت می‌گویم. همچنین لازم می‌دانم به خانواده تمام شهدایی که در جبهه‌های دیگر جنگیدند و به درجه شهادت نایل آمدند تسلیت می گویم خواه در جبهه شهید علاء بودند یا در جبهه دیگر جنگیدند.

وی افزود: همچنین لازم می دانم شهادت رزمندگان ارتش سوریه و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های رزم سوریه را تسلیت بگویم. لازم می‌دانم به فرزند این شهید هادی درود بفرستم به خاطر این روحیه بالایی که داشته و دارد و خطاب به هادی فرزند این شهید می‌گویم انشاء الله شما و دیگر برادرانتان در مسیر پدر بزرگوارتان گام برداریم و راه ایشان را ادامه دهید.

می‌خواهم در این سخنرانی درباره مراحل مختلفی که شهید علی در آن به سر برد تا این که در جبهه سوریه به شهادت رسید صحبت کنم. یعنی از جبهه جنوب لبنان تا جبهه بوسنی تا جبهه عراق و سرانجام در جبهه سوریه به زندگی شهید در این جبهه به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، نصرالله در ادامه سخنانش افزود: در هر یک از این مراحل قصد دارم به نکات و مسائل مهمی که حتی مربوط به رویدادهای کنونی مرحله فعلی است اشاره کنم و در پایان سخنرانی هم می‌کوشم درباره تحولات و توصیف‌ها (اتهامات اخیر علیه حزب الله) که برای ما عنوان شده بود، صحبت کنم.

در بخش مربوط به مقاومت باید بگویم که علاء از همان عنفوان جوانی به مقاومت پیوستند و از همان ابتدا به عنوان یکی از رزمندگان جبهه جنوب حاضر شدند. از این رو باید بگویم که بخش اعظم امر خود را در میادین جنگ گذراندند و سرانجام نیز به عنوان یکی از فرماندهان جبهه به خیل شهادت نائل آمدند. هر یک از عملیات مقاومت را که بخواهیم به یاد آوریم در آن اثری از حاج علاء به چشم می‌خورد.

این شهید فرمانده در بیش از یک محور در جبهه های جنوب شرکت داشت و بیش از یک نوع عمل جهادی را از این شهید ما می‌دیدیم تا این که به سرعت به عنوان یکی از فرماندهان مقاومت و یکی از نخبگان رزمنده تبدیل شد.

این شهید فرمانده با جانفشانی‌هایش و جانفشانی تمام رزمندگان مقاومت و شهدای مقاومت توانستند پیروزی سال 2000 میلادی را محقق سازند و طولی نگذشت که در سال 2006 به یکی از فرماندهان دلاور مقاومت تبدیل شد.

در بخش دیگری از فعالیت‌های این شهید می‌توان او را یکی از فرماندهان زیر ساخت‌های توان مقاومت دانست. او در کنار شهید حاج عماد مقنیه برای پیشبرد توان و قدرت بازدارندگی مقاومت تلاش کردند تا این که این مقاومت رشد کرد، بزرگ شد پیشرفت کرد تا این که اکنون به یک قدرت واقعی تبدیل شده به گونه‌ای که دشمن اسرائیلی از آن واهمه دارد و حساب آن را می‌کند.

 

در حال تکمیل