روزنامه صهیونیستی معاریو طی گزارشی اعلام کرد گروه تروریستی داعش با لغو توافقنامه «سایکس پیکو» که زمینه ساز تجزیه سوریه شد و همچنین با ایجاد بحران در عراق دو خطر اصلی علیه امنیت رژیم صهیونیستی را از بین برد!

معاریو به نقل از کار‌شناسان اسرائیلی به فواید بزرگ داعش برای این رژیم اعتراف کرد و نوشت مرزهای ترسیم شده بر اساس توافقنامه «سایکس پیکو» که در سال ۱۹۱۶ میان فرانسه و انگلیس ترسیم شده بود غیرقابل قبول برای اسرائیل بود و داعش با پایان دادن به عمر این توافقنامه، زمینه ساز تجزیه سوریه بزرگی شد که از مدت‌ها قبل تهدیدی جدی برای اسرائیل به شمار می‌رفت!

این کار‌شناسان صهیونیستی در ادامه تاکید کردند که «داعش همین کار را در عراق هم انجام داد و بدین ترتیب نقش مهمی در از بین رفتن دو خطر بزرگ که متوجه امنیت رژیم صهیونیستی که‌‌ همان خطر عراق و سوریه بود ایفا کرد.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: از جمله دیگر اقداماتی که به نفع اسرائیل بود تلاش‌های ترکیه برای از سرگیری روابط با این رژیم و بازگشت مناسبات طرفین به دوران قبل از حادثه حمله به کشتی ماوی مرمره ناوگان آزادی در سال ۲۰۱۰ که به کشته شدن ۱۰ تبعه ترک انجامید اشاره نمود.

پیش از این گزارش‌های زیاد و مستندی از صهیونیستی بودن پروژه داعش منتشر شده است. این گزارش‌ها با استناد به فواید زیاد داعش برای رژیم جعلی اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند که داعش ساخته و پرداخته مراکز جاسوسی اسرائیل و چند کشور غربی و عربی است.

در گزارش این روزنامه اسرائیلی کار‌شناسان خواستار «بهره‌برداری مناسب» از این وضعیت شده و بهترین اقدام در این زمینه را مخالفت و مقابله با تلاش‌های مراجع بین‌المللی برای تشکیل کشور فلسطین یا ترسیم مرزهای نهایی اسرائیل» دانستند و تاکید کردند که «۵۰ سال بعد نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در فلسطین اشغالی زندگی خواهند کرد و نیاز شدیدی به اراضی کرانه باختری و نقب خواهند داشت!»