پیشروی نیروهای عراقی در شرق رمادی

به نقل از العهد، «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار گفت که نیروهای امنیتی این کشور به پیشروی خود در اتوبانی که مناطق البوعبید و الحامضیه و البوبالی در شرق شهر الرمادی را به هم وصل می کند ادامه دادند.

نیروهای عراقی در مسیر پیشروی خود سه خودروی بمب‌گذاری شده گروه تروریستی داعش را منفجر کردند. نیروهای عراقی همچنین تعدادی از تروریستهای داعشی را در غرب الرمادی دستگیر کردند.

ارتش عراق همچنین یک خودروی حامل موشک داعش را در جزیره البغدادی در استان الانبار منهدم کردند.

همزمان با این تحول در جریان یک عملیات امنیتی ارتش عراق در شمال شرق استان بابل، تعدادی از افراد تحت تعقیب به دلیل اتهامات تروریستی را دستگیر کردند.

و خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی عراق مراکز تجمع تروریستهای داعشی در نزدیکی پل الشرقاط در استان صلاح الدین را هدف قرار دادند و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

«عکید کلاری» یکی از فرماندهان حزب کارگران کردستان گفت که چهار هزار نفر از نیروهای این حزب خود را برای نبرد آزادسازی شهر موصل آماده می کنند.

وی افزود که مشارکت حزب کارگران کردستان در آزادسازی موصل عامل توازن در این شهر خواهد بود.

کلاری همچنین درباره مشارکت ترکیه در عملیات آزادسازی موصل که احتمال دارد مشکلاتی را بین گروههای این شهر ایجاد کند، هشدار داد.

و خبر دیگر اینکه افراد مسلح ناشناس یک گشتی وابسته به گروه تروریستی داعش را در منطقه الرشیدیه در شهر موصل هدف قرار دادند که در جریان این حمله چندین تروریست داعشی از جمله یک تروریست سعودی کشته شد.

در این بین گروه تروریستی داعش تعدادی از جوانان محله الرفاعی در مرکز شهر موصل را به اتهام جاسوسی برای نیروهای عراقی دستگیر کرد.

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش تعدادی از غیر نظامیان در روستاهای تابع شهرستان الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک را به اتهام ترک سرزمین خلافت و رفتن به سرزمین کفر اعدام کرد.

و خبر دیگر اینکه در پی انفجار چندین بمب در مناطق مختلفی از پایتخت عراق چهار غیر نظامی کشته و 17 نفر نیز زخمی شدند.