نتانیاهو: ایران و داعش مهم‌ترین تهدید‌ها برای تمام دنیا

 بنیامین نتانیاهو ایران و گروه تروریستی در اداکه حملات لفظی‎اش علیه کشورمان با هم‌ردیف کردن ایران و گروه تروریستی داعش، آن‌ها تهدیدی برای  کل جهان خواند.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گستاخانه گفت: «تهدیدهایی وجود دارند از خاورمیانه فرا‌تر رفته و همه دنیا را در برمی‌گیرد؛ تهدید حاکمیت شیعه ایران و همچنین رهبری ستیزه‌جوی داعش. این‌ها همه دنیا را تهدید می‌کنند.» 

 

 بنیامین نتانیاهو با کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی، که به همراه «لازار کومانسکو،» وزیر امور خارجه، و همچنین «آدرین کوراج،» وزیر آموزش این کشور، به فلسطین اشغالی سفر کرده است، دیدار کرد. 

 

 نتانیاهو و یوهانیس ابتدا دیدار غیرعلنی داشتند و سپس ملاقات دیگری برگزار شد؛ آن‌ها درباره تعمیق روابط دوجانبه در حوزه امنیت و جنگ علیه تروریسم، فضای سایبری، انرژی، کشاورزی و گردشگری، گفتگو کردند. 

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار از رئیس جمهور رومانی به علت حمایت مستمر این کشور از این رژیم تشکر کرد و گفت: «آقای رئیس جمهور، مایه مسرت است که در قدس به شما خوش‌آمد بگویم. شما به عنوان دوست اسرائیل شناخته شده‌اید؛ شما دوست اسرائیل هستید. اسرائیل نیز دوست شما و دوست رومانی است. زمانی که سرگرم بررسی یادداشت‌ها برای این دیدار بودم، متوجه شدم رومانی تنها کشور اروپای شرقی است که شصت و هفت سال، پیوسته روابط دیپلماتیک با اسرائیل داشته است و این سنتی قدرتمند است.»

 

نتانیاهو در ادامه گفت: بسیار علاقه‌مندم تا از فرصت پیش آمده برای پیشبرد روابط و دیداری میان (مقامات) دو دولت استفاده کنم تا اطمینان یابیم در مسیر روشنی برای بهبود هر چه بیشتر روابط حرکت می‌کنیم. اما فرا‌تر از همه، من سفر شما به اینجا را نوعی اظهار دوستی بین کشور‌هایمان می‌دانم.