پیروزی ترامپ در دو ایالت دیگر

 دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی و پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان، بامداد چهارشنبه در رأی‌گیری‌های درون‌حزبی ایالت «می‌سی‌سی‌پی» پیروز شد.

ترامپ، بر اساس آخرین نتایج به دست آمده، با کسب 49.7 درصد از کل آرا توانسته بالاتر از سناتور تد کروز که 34.9 درصد آرا را به خود اختصاص داده در صدر قرار بگیرد. نامزدها در این ایالت، برای کسب 40 رأی ایالتی رقابت می‌کنند که به نسبت آرا، میان برندگان تقسیم خواهد شد.

در میان دموکرات‌ها، «هیلاری کلینتون» با کسب 82.7 درصد از آراء در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» به یک پیروزی قاطع در برابر سناتور «برنی سندرز» دست یافته که تنها 15 درصد از آرا را از آن خود کرده است. رقابت در اینجا برای 36 رأی ایالتی است که به نسبت تقسیم خواهد شد.

رأی‌گیری‌های درون‌حزبی برای جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌ها همزمان در روز چهارشنبه در ایالت «میشیگان» نیز برگزار شد.

در این ایالت هم برای جمهوری‌خواه‌ها «دونالد ترامپ» موفق شده با کسب نزدیک به 38 درصد آراء برنده شود. جان کسیچ بعد از ترامپ در رده دوم و تد کروز در رده سوم قرار گرفته است.

در میشیگان رقابت سختی بین هیلاری کلینتون و برنی سندرز در جریان بود و نهایتا در رخدادی غیرمنتظره، این سندرز بود که با اختلاف زیاد بر کلینتون غلبه کرد. 

این در حالی است که در اغلب نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، این کلینتون بود که در صدر این ایالت قرار داشت.

علاوه بر این دو ایالت، جمهوری‌خواه‌ها در دو ایالت هاوایی و آیداهو هم به نامزدهای این حزب رأی داده‌اند. هنوز نتیجه‌ای از این دو ایالت اعلام نشده است.