دختر ۱۶ ساله دانمارکی که در ۱۳ ژانویه (دیماه) به اتهام طراحی بمب گذاری تروریستی در دو مدرسه دستگیر شده بود روز سه شنبه به جرم خود اعتراف و اضافه کرد که قصد داشت حتی به یک مدرسه دیگر نیز حمله کند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کپنهاگ، به نقل از پلیس دانمارک اعلام کرد که این دختر به کمک یک مرد ۲۴ ساله که رسانه‌های این کشور معتقدند در کنار تروریست‌های سوریه جنگیده است، قصد داشت این دو مدرسه را در شهر هولبک در ۷۰ کیلومتری پایتخت منفجر کند.

این دختر متهم است که با جمع آوری مواد شیمیایی قصد تولید بمب برای حمله به دو مدرسه را داشت.

پلیس در حمله به منزل وی حتی مقادیری بمب و تجهیزات نظامی کشف کرد.

اگرچه یک روز بعد از دستگیری این نوجوان، مرد همدست او نیز خود را به پلیس معرفی کرده بود اما هر دو آن‌ها ابتدا اتهامات وارده را انکار می‌کردند تا اینکه سرانجام امروز مسئولیت جرم خود را پذیرفتند.

پلیس دانمارک با محرمانه خواندن این پرونده، از ارایه اطلاعات بیشتر درباره آن خود داری کرد.

بر اساس این گزارش، در ۳۱ ژانویه نیز یک دختر ۱۶ ساله دانمارکی تحت تأثیر تماشای ویدئوهای جنایت‌های داعش، مادرش را به وضع فجیعی به قتل رسانده بود.

«لیزا بورچ» که پیش از جنایت با مرد ۲۹ ساله‌ای آشنا شده بود با همدستی این مرد جوان، مادرش «تینا رومر» را به قتل رساند و با حکم دادگاه عالی این کشور به اشد مجازات تعیین شده در قانون برای نوجوانان یعنی به ۹ سال زندان محکوم شد.

قاضی دادگاه انگیزه قتل را با توجه به بررسی کامپیو‌تر شخصی این دختر، تکرار تماشای فیلم جنایات داعش تشخیص داد و مرد آشنا را نیز به اتهام همدستی در جنایت و تحریک دختر نوجوان به ۱۳ سال زندان محکوم کرد.