احتمال اعدام پسر محمد النمر طی 24 ساعت آینده

روزنامه عربستانی «عکاظ»، روز جمعه (دیروز) خبر داده که بعد از تأیید 13 قاضی 4 نفر که تروریست خوانده شده‌اند اعدام خواهند شد.

این روزنامه نوشته که این افراد متهم به اقدامات تروریستی هستند و در فهرست تکمیلی 47 متهمی قرار دارند که پیشتر (دی ماه گذشته)  اعدام شده‌ و شیخ «باقر النمر» روحانی بارز شیعه در میان آنها بوده است.

عکاظ ادعا کرده که این افراد متهم به ترویج دیدگاه‌های گمراه کننده و حمله به نیروهای امنیتی و تأسیسات نظامی هستند و به زودی اعدام خواهند شد.

بعد از انتشار این خبر «محمد النمر» برادر شیخ نمر و پدر «علی النمر» [متهم به فعالیت تروریستی که در زندان به سر می‌برد و محکوم به اعدام است] در صفحه توییتر خود نوشته فرزند او در میان افرادی است که روزنامه عکاظ از قصد دولت برای اعدام آنها خبر داده است.

 

خانواده نمر با انتشار بیانیه‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند که علاوه بر پسر آنها سه تن دیگر تا 24 ساعت آینده اعدام می‌شوند و از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی خواسته‌اند دولت عربستان را از چنین اقدامی منصرف کنند.

محمد النمر در توییتر خود نوشته علی النمر، عبدالله حسن الزاهر و داوود المرهون از اهالی العوامیه در قطیف عربستان و یک جوان دیگر که از اهالی شمال عربستان به زودی اعدام می‌شوند.

سازمان عفو بین الملل با انتشار تصویر علی النمر، داوود المرهون و عبدالله حسن الزاهر نوشته که این سه نفر در حالی که زیر 18 سال بوده‌اند بازداشت شده و به اعدام محکوم شده‌اند و خواستار لغو حکم اعدام آنها شده است.

علی النمر که متولد ماه دسامبر سال 1994 میلادی است در 14 فوریه سال 2012 زمانی که تنها 17 ساله بوده بازداشت شده و در 25 می 2014 حکم اعدام او صادر شد.

عضویت در گروه تروریستی، حمله با استفاده از کوکتل مولوتوف به گشت پلیس عربستان، حمله به مرکز پلیس العوامیه، شرکت در تظاهرات، دزدی از یک داروخانه، دزدی از چند مغازه، پناه دادن به افراد تحت تعقیب دولت، حمایت لجستیکی از عناصر تروریستی، ایجاد خلل در مأموریت نیروهای امنیتی، ایجاد گروه در فضای مجازی با بیش از 900 عضو به منظور هماهنگی تظاهرات‌های خیابانی از جمله اتهام‌هایی‌است که به علی النمر وارد شده.

نهاد قضائی عربستان بر اساس همین اتهام‌ها علی النمر را به محاربه متهم کرده و حکم اعدام را برای او صادر کرده‌است.

عبدالله حسن الزاهر نیز در 15 سالگی و داوود حسین المرهون در 17 سالگی بازداشت و به اتهام مشارکت در تظاهرات از سوی نهاد قضائی عربستان به اعدام محکوم شده‌اند.