روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود به بررسی بهترین گواهینامه‌های رانندگی صادرشده در کشورهای مختلف جهان پرداخت. طبق این گزارش، رانندگان انگلیسی و فرانسوی قدرتمندترین گواهینامه‌ها را دارند. شهروندان این دو کشور تنها دقایقی پس از ورود به کشوری دیگر می‌توانند برای نشستن پشت فرمان مجوز بگیرند. 

برخی کشورها به افراد اجازه می‌دهند بدون گذراندن هیچگونه آزمونی، گواهینامه خود را تعویض کنند. این در حالی است که در برخی دیگر از کشورها، طبق قانون گذراندن آزمون رانندگی برای دریافت گواهینامه الزامی است. 

نقشه زیر کشورها را بر اساس قدرت گواهینامه‌شان نشان می‌دهد. از میان 22 کشور نشان‌داده شده در این نقشه، شهروندان انگلیسی و فرانسوی برای رانندگی در دیگر کشورها با محدودیت‌های کمتری مواجه هستند. گواهینامه رانندگی صادرشده در آمریکا در جایگاه هفتم بهترین گواهینامه‌های جهان قرار دارد. 

 

ایندیپندنت: کدام کشورها بهترین گواهینامه‌ها را دارند؟ + نقشه

 

گواهینامه صادرشده در روسیه بدترین گواهینامه است؛ زیرا شهروندان روس تقریباً برای رانندگی در تمامی کشورها با مشکل قانونی مواجه هستند. 

تنها گواهینامه معتبر در چین، گواهینامه رانندگی صادرشده در خودِ چین است. این در حالی است که شهروندان این کشور می‌توانند با گواهینامه چینی خود در 21 کشور جهان رانندگی کنند.