3 دلیل دشمنی عربستان با حزب‌الله

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد، عربستان سعودی و هم‌پیمانان این کشور در واقع با دستاوردهای درخشان و تأثیرگذار حزب الله دشمنی دارند و خود را در خانه اسرائیل قرار می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری «المنار» لبنان، شیخ قاسم شنبه (دیروز) طی شرکت در مراسم آغاز کمیته انتخابات مرکزی در بعلبک گفت، عربستان به 3 دلیل با حزب الله دشمنی می‌کند و آن را تروریست می‌داند.

دلیل نخست:

تنها حزب الله در منطقه تأثیر گذار است؛ حزب الله بود که توانست اسرائیل را به زانو درآورد و لبنان را آزاد کند و مانع و سدی مقاوم علیه صهیونیست‌ها در منطقه ایجاد کند؛ مسئله‌ای که بر طرح رژیم صهیونیستی در منطقه تأثیر گذاشت و کیان آن را تهدید کرد؛ از همین روست که عربستان و رژیم صهیونیستی به یکدیگر کمک می‌کننند.

دلیل دوم:

حزب الله خواهان وحدت اسلامی و وحدت ملی در لبنان است و توانست با گروه‌های مختلف لبنان همکاری داشته باشد و در راستای امنیت و ثبات لبنان گام برداشت و فتنه‌های مذهبی و فرقه‌ای را بارها زنده بگور کرد. ولی عربستان بدون اشاعه فتنه و تخریب وحدت بین مسلمانان و بین مسلمانان و مسیحیان نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

دلیل سوم:

حزب الله خواهان استقلال ملت‌هاست؛ از این رو ، در تأیید جنبش‌های ملت یمن، ملت مقاوم سوریه، ملت عراق و ملت بحرین موضعی سختی گرفت. حزب الله از حرکت‌های آزادی خواهانه در منطقه و جهان حمایت می‌کند ولی عربستان سعودی این تحرکات و جنبش‌های مقاوم را زنگ خطری بر استبداد و سیطره خود می‌داند، و به همین دلیل با حزب الله دشمنی می‌کند تا جلوی دستاوردهای بزرگ آن را بگیرد و این مسئله خود گویای این است که حق با ماست.

عربستان طی یک ماه گذشته حزب‌الله لبنان را با همکاری چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس در لیست سیاه اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس قرار داده و در تصمیمی دیگر هرگونه ارتباط رسانه‌ای با رسانه‌های حامی مقاومت را قطع کرده است.

دو ماه پیش نیز پخش شبکه المنار (وابسته به حزب‌الله) و المیادین (حامی محور مقاومت) را به دلیل بیان حقایق علیه عربستان بخصوص حقایق جنگ یمن، از ماهواره «عرب ست» متوقف کرد.