100 نظامی ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، حملات توپخانه‌ای ترکیه به خاک سوریه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی «سانا» سوریه، در این نامه‌ها آمده است: این حملات ترکیه به خاک سوریه حمایت مستقیم این کشور از گروه‌های تروریستی و تلاش برای بالا بردن روحیه گروه‌های تروریستی شکست خورده در میدان نبرد است.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: سخنان «احمد داود أوغلو» وزیر خارجه ترکیه که از دخالت آشکار ترکیه در سوریه سخن گفته بود، اعتراف رسمی است که نشان دهنده تصمیم و اصرار این کشور بر نقض قطع‌نامه‌های شورای امنیت در رابطه با مبارزه با تروریسم است.

سوریه با اشاره به اینکه اقدام ترکیه در حملات توپخانه‌ای حمایت آشکار از تروریست‌هاست و منجر به کشته و زخمی شدن افراد غیر نظامی شده است، تاکید کرد که اقدام آنکارا در پاسخ به پیشروی‌های ارتش عربی سوریه در نبرد با تروریست‌ها در حلب بوده است.

براساس این بیانیه‌، ترکیه با استفاده از 12 خودرو پیک آپ مسلح شده با دوشکا و به همراه 100 نیروی نظامی برای کمک به تروریست‌ها وارد خاک سوریه شده‌اند.

این بیانیه تاکید می‌کند که دولت جمهوری عربی سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد تا مسئولیت خود درباره حفظ صلح و امنیت بین المللی را مورد توجه قرار دهد و مانع از جنایات رژیم ترکیه علیه ملت سوریه و نقض مکرر حاکمیت آن شود.

طی دو روز گذشته ترکیه در چندین نوبت مناطق شمالی سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد و این در حالی است که منابع آگاه به خبرگزاری فارس خبر دادند که 400 تروریست از مرز ترکیه برای کمک به همتایان خود در حلب وارد سوریه شدند.