واکنش‌های بین‌المللی به خروج نظامیان روسیه از سوریه

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، اعلام کرد تصمیم روسیه مبنی بر خارج کردن بخش اعظم نیروی هوایی این کشور از روسیه،  اگر با انتقال قدرت سیاسی در دمشق همراه باشد ، در اوضاع این کشور جنگ زده نقش مثبتی ایفا خواهد کرد. 

 

فیلیپ هاموند در پیامی که امروز بر روی حساب توییتری وی منتشر شد ، تاکید کرد :« اقدام روسیه در خروج نیروهای خود از سوریه می تواند اقدامی مثبت تلقی شود ،اگر این کار در چارچوب بخشی از تعهد واقعی کرملین در جهت انتقال قدرت سیاسی در سوریه و تداوم آتش بس و توقف خشونتها در این کشور جنگ زده صورت گرفته باشد. »

 

شورای امنیت سازمان ملل تصمیم اخیر روسیه را مبنی بر خروج از سوریه مثبت ارزیابی کرد.

 

"اسماعیل جاسپر مارتینز" --نماینده آنگولا و رئیس فعلی شورای امنیت-- با اعلام این موضوع گفت: "ما معتقد هستیم که خروج نیروهای روسیه از سوریه اقدام مثبتی است. همکاری خوب سازمان ملل و روسیه زمینه را برای این اقدام فراهم کرده است."

 

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرد: "مسکو علاقمند است بحران سوریه از طریق سیاسی حل شود به همین دلیل نیروهای خود را از سوریه خارج کرد. این نشان می دهد روسیه تا چه حد خواستار حل سیاسی مشکل سوریه است."

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد مسئولان این کشور در پی اعلام تصمیم روسیه مبنی بر خروج بخشی از نیروی هوایی روسیه از سوریه، اوضاع را از نزدیک و به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد. 

 

دایانا خداج ، سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا شب گذشته با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت اتاوا از نزدیک نیات و مقاصد اصلی مسکو را درباره آغاز عملیات خروج نیروهای نظامی خود از سوریه که در چارچوب مبارزه با تروریسم بین المللی در این کشور مستقر شده اند، با دقت  دنبال می کند.