یک زن ایزدی که به مدت 7 ماه در بند داعش بود، معتقد است تروریست‌های این گروه انسان نیستند. این زن 25 ساله و صاحب 4 فرزند است.

 

خاطرات تلخ اسارت از زبان برده جنسی داعش/ آن‌ها انسان نیستند+ تصویر

 

او در مصاحبه با اسکای‌نیوز گفت: در مدت 7 ماهی که در سوریه گرفتار تروریست‌های داعش بودم، هر روز مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفتم. عُمَر که صاحب من بود کودکانم را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد تا مرا مجبور به اطاعت کند. من نیز از ترس دوری از فرزندانم ناچار به فرمانبرداری می‌شدم.

 

او در ادامه گفت: پدر و برادرانم نیز بوسیله عناصر داعش به مکانی نامشخص برده شده‌اند و ما همچنان از آن‌ها بی‌خبر هستیم. به احتمال زیاد تاکنون به قتل رسیده‌اند. اما این سرنوشت از اسارت در بند این افراد بهتر است. حتی خود من نیز بارها آرزوی مرگ کردم تا از دست آن‌ها خلاص شوم.

 

در ماه دسامبر (31 روز منتهی به 12 دی) نیز «نادیا مراد،» برده جنسی دیگر داعش، مصیبت‌هایی که بوسیله عناصر این گروه تروریستی بر سرش آمده بود را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد. 

 

او گفت: به همراه 150 خانواده ایزدی با اتوبوس به موصل برده شدم. یکی از تروریست‌ها مرا مجبور کرد به عضویت گردان نظامی او درآیم. او مرا هر روز تحقیر می‌کرد. یک بار تلاش کردم از آن جا فرار کنم؛ اما یکی از تروریست‌ها مرا متوقف کرد و پس از آن که مورد تجاوز گروهی قرار گرفتم، بی‌هوش شدم.

 

 یکی از محققان در زمینه حقوق زنان گفت: از ماه اوت سال 2014 (31 روز منتهی به 11 شهریور 93) هزاران زن ایزدی بوسیله داعش اسیر شده‌اند. داعش بسیاری از این افراد را مورد تجاوز سازمان‌یافته، آزار جنسی و جرایم دیگر قرار داده است. این اقدامات را می‌توان جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت در نظر گرفت.