پیروزی‌‌های کلینتون و ترامپ در چند ایالت دیگر

 هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ - نامزدهایی که در تلاش هستند نامزدی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست آورند، در رأی‌گیری‌های چند ایالت دیگر که روز سه‌شنبه برگزار شد، به پیروزی دست یافتند.

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، دست‌کم در سه ایالت از میان پنج ایالتی که رأی‌گیری در آن برگزار شد به پیروزی دست یافت. فلوریدا، اوهایو و کارولینای شمالی، سه ایالتی بود که کلینتون در آنها برنده شد. کلینتون در دو ایالت دیگر، یعنی میسوری و ایلینویز، هم از برنی سندرز، پیشی گرفته است. 

در سوی دیگر، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه‌ها، رقابت کلیدی در ایالت فلوریدا را برد تا تمامی 99 رأی‌ ایالتی این حوزه را از آن خود کند. مارکو روبیو، یکی دیگر از نامزدهای این حزب که با توجه به اینکه در سنا نماینده این ایالت است، بعد ازپیروزی ترامپ، از ادامه رقابت‌ها انصراف داد. 

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ترامپ در دو ایالت ایلینویز و کارولینای شمالی هم برنده خواهد شد. این دو ایالت، مجموعاً 141 رأی ایالتی دارند، که البته بر خلاف فلوریدا تماماً به برنده اختصاص نمی‌یابند و به نسبت میان برندگان توزیع می‌شوند. 

در ایالت میسوری، رقابت‌ها بسیار نزدیک دنبال می‌شود، اما ترامپ در این ایالت هم از رقبا پیشی گرفته است. 

اما در ایالت اوهایو، که تمامی آراء ایالتی را به فرد برنده اختصاص می‌دهد، «جان کسیچ» توانست ترامپ را از پیروزی محروم کند.