افسران پلیس آمریکا در فهرست کشتار داعش

 شبکه سی ان ان گزارش داد هکرهای داعش مسئولیت انتشار فهرستی را که حاوی اطلاعات ده ها نفر از افسران پلیس در ایالت مینه‌سوتا است، بر عهده گرفتند.

 

فهرستی که داعش منتشر کرده، "فهرست کشتار" نام دارد و نام، نشانی ایمیل، محل اقامت و شماره تلفن ده ها نفر از افسران پلیس در آن دیده می شود. اف بی آی اعلام کرده در حال تحقیق بر روی این فهرست که نام و اطلاعات پرسنلی دست کم 32 افسر پلیس را به همراه دارد است. دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) هم اکنون در حال بررسی چگونگی دست یابی این هکرها به این داده ها و انگیزه هایی که در پس آن وجود دارد است.

 

پلیس مینه‌سوتا در ایمیلی اعلام کرد: آنچه سبب نگرانی خواهد شد، وجود این نوع اطلاعات بر روی اینترنت و در دسترس همگان بودن آن است. ما منتظر نخواهیم شد تا مشخص شود آیا این تهدیدی واقعی است یا خیر. ما با این مسأله به مانند تهدیدی واقعی برخورد خواهیم کرد و اقداماتی را که باید برای این مسأله انجام دهیم، بکار خواهیم بست.

 

پلیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا در این ایمیل به اعضای خود اعلام کرده که پایگاه آنها از سوی هکرها مورد حمله قرار گرفته است؛ اما دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) گفته است هکرها نام و اطلاعات شخصی افرادی را سرقت کرده اند که خواهان دریافت بیمه برای خودروهایشان بودند.

 

اف بی آی همچنین از افرادی که نامشان در فهرست داعش آمده خواست هوشیاری و آگاهی خود را حفظ کنند. ایالت مینه سوتای آمریکا به پایگاه جذب تروریست ها مشهور است.
"کایل لوون،" سخنگوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرد اف بی آی این مسأله را با دقت بررسی خواهد کرد. وی گفت: "می دانیم که ما حالت منحصر به فردی داریم؛ بسیاری از جوانان ما این ایالت را برای پیوستن به گروه های تروریستی ترک کرده اند. این مسأله ای است که ما به آن توجه داریم."