"جنگنده های روسی" به حملات علیه تروریست ها در سوریه ادامه می دهند

به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که علیرغم خروج بخش اساسی نیروهای روس از سوریه، گروهی از جنگنده های این کشور به هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در سوریه ادامه خواهند داد.
 
نیکلای بانکوف معاون وزیر دفاع روسیه در جریان مراسمی که روز سه شنبه به مناسبت پایان ماموریت نظامیان روس در سوریه در پایگاه هوایی حمیمیم برگزار گردید، گفت: ما به نتایج مثبتی دست یافتیم و فرصت واقعی برای جلوگیری از مواجهه و تداوم چندساله خشونت بروز یافته است اما سخن گفتن از شکست دادن تروریسم هنوز زود است.
 
بانکوف تاکید کرد که اقدام رزمی خلبانان روس و دیگر واحدهای تدارکاتی موجب ناکام ماندن طرح های تروریست ها برای گسترش نفوذ خود در مناطق جدید و از جمله سوریه شد. وی همچنین تصریح کرد که نتایج عملیات جنگنده های روس با ارزیابی مثبت ولادیمیر پوتین فرمانده عالی نیروهای مسلح و سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه مواجه شده است.
 
بانکوف همچنین افزود که حملات هوایی روسیه در سوریه در گسترش عملیات ارتش این کشور و آزادی ۲۰۰ منطقه سوری از دست تروریست ها سهم داشته است. گفتنی است که علاوه بر معاون وزیر دفاع روسیه، علی عبدالله ایوب رئیس ستاد ارتش سوریه نیز در مراسم مذکور حضور داشت و با اعطای مدال های نظامی روسیه و سوریه از شماری از نظامیان روس تقدیر به عمل آمد.