به نقل از «الشرق الاوسط»، یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد، نیروهای دستگاه اطلاعات نظامی یک عملیات تروریستی را خنثی و عناصر یک گروه وابسته به داعش را، که در بغداد در تلاش برای هدف قرار دادن غیرنظامیان بود، دستگیر کردند.

این منبع خاطرنشان کرد، در این عملیات، سلاح‌های مختلفی از جمله کمربندهای انفجاری، بمب‌های دست‌باز و نارنجک از تروریست‌ها ضبط شد.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی، امروز- پنجشنبه- تدابیر امنیتی شدیدی به‌ویژه در مرکز بغداد و اطراف میدان «التحریر» و نیز حومه منطقه امنیتی «الخضراء» (سبز) وضع کرده‌اند. قرار است حامیان «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر» در پاسخ به فراخوان وی، فردا اطراف منطقه الخضرا دست به تظاهرات بزنند.

تظاهرات کنندگان با تجمع در برابر برخی ورودی‌های منطقه الخضراء بغداد، که ساختمان های دولتی و سفارت خانه‌های خارجی در آن واقع شده است، شعار مبارزه با فساد و بهبود شرایط سیاسی-امنیتی در کشورشان را سر می‌دهند.

پیش‌تر دستگاه‌های امنیتی بغداد اعلام کرده بودند که هیچ مجوزی برای برگزاری چنین تظاهراتی را صادر نکرده‌اند و مسئولیت هرگونه ناآرامی در پایتخت را متوجه رهبران جریان صدر دانسته‌اند.

مقتدی صدر ده‌ها هزار از هواداران خود را به میدان التحریر بغداد کشاند و هشدار داد که اگر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اصلاحات مدنظر وی را اجرا نکند از طرفداران خود خواهد خواست وارد منطقه خضراء بغداد شود.