کوچ آخرین گروه یهودیان از یمن به فلسطین

 رسانه‌های صهیونیستی مدعی عملیات محرمانه برای خروج «آخرین یهودیان از یمن» شدند.

حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن از پنجم فروردین سال گذشته آغاز شد و با گذشت تقریبا یک سال این تجاوز نظامی همچنان ادامه دارد.

حملات شدید سعودی‌ها  علاوه بر اهداف نظامی، به اهداف غیرنظامی و مردم عادی یمن هم ادامه دارد تا جایی که صدای اعتراض سازمان‌های بین‌المللی از قبیل سازمان ملل هم بلند شده است.

حالا امروز دوشنبه رسانه‌های صهیونیستی در خبری فوری از «عملیات محرمانه» برای خارج کردن یهودیان یمنی از این کشور خبر دادند.

این رسانه‌ها مدعی شدند که «در یک عملیات محرمانه آخرین گروه یهودیان یمنی که 17 نفر بودند از این کشور خارج و به اسرائیل پرواز کردند».

رسانه‌های صهیونیستی درباره اینکه عامل و عوامل این عملیات محرمانه که بودند و اینکه این عملیات چه زمانی آغاز شده، به جزئیاتی اشاره نکردند اما شبکه المیادین به نقل از همین رسانه ها اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا و مقامات رسمی این کشور در کوچاندن این تعداد یهودی یمنی به فلسطین اشغالی به اسراییل کمک کرده است.

نکته سوال برانگیز درباره این خبر آنکه این خبر در حالی مخابره شده که عملیات نظامی شدید سعودی‌ها علیه یمن در جریان است و این کشور با محاصره همه جانبه زمینی،‌دریایی و هوایی ائتلاف ریاض مواجه است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه هم به نقل از یک مقام صهیونیستی که البته نامش را منتشر نکرده،‌گزارش داده که «اسرائیل در عملیاتی محرمانه 19 یهودی را از کشور جنگ زده یمن نجات داد».

جمعیت یهودیان یمن تا پیش از اشغال فلسطین در سال 1938 بیش از 50 هزار نفر بود، اما تنها سه سال پس از اشغال فلسطین در سال 1948 و تشکیل موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بیش از 48 هزار نفر به صورت دسته جمعی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین کوچانده شدند به گونه ای که کمتر از 50 نفر یهودی عمدتا سالخورده تنها در یمن حضور داشتند که آن هم اسراییل مدعی است به فلسطین اشغالی انتقال داده است.

کوچاندن یهودیان از سراسر دنیا به فلسطین اشغالی توسط آژانس ملی یهود یکی از ارکان سیاست های رژیم صهیونیستی در برخورد با قضیه فلسطین از ابتدای موجودیتش در فلسطین بوده است. صهیونیست ها بلافاصله پس از اخراج بیش از 700 هزار فلسطینی از سرزمین مادری خود در سال 1948 از طریق آژانس ملی یهود و با وعده رفاه اجتماعی و اقتصادی اقدام به مهاجرت صدها هزار یهودی از نقاط مختلف دنیا به فلسطین اشغالی کرد و اساسا موضوع شهرک نشینی در فلسطین با کوچ این یهودیان آغاز شد. بسیاری از یهودیان خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا و آمریکای لاتین در همان سالها با همین وعده زندگی بهتر به فلسطین اشغالی کوچ داده شدند اما وقوع سه انتفاضه فلسطینی ها بویژه انتفاضه دوم در سال 2000 باعث شد که بویژه یهودیانی که از اروپا به فلسطین مهاجرت کردند بخاطر امکان مالی بهتر و به دلیل عدم وجود امنیت جانی و سرمایه از فلسطین اشغالی خارج شوند و در کشورهای مبداء خود مستقر گردند. از آن زمان به بعد صهیونیست ها در تلاش اند با بزرگنمایی مهاجرت چند نفر یهودی از یک کشور به فلسطین اشغالی وانمود کنند که اسراییل همچنان ارض موعود یهودیان دنیا است. بزرگ نمایی کوچاندن 17 یهودی از یمنی که مورد عداوت سعودی ها قرار گرفته در همین راستا ارزیابی می شود.

بقیه یهودیانی که موسوم به یهودیان شرقی تبار هستند و از امکانات مالی خوبی برخوردار نیستند به ناچار در شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین باقی مانده اند که با مشکلات عدیده ای همچون ناامنی،‌ مشکل اقتصادی و عدم رفاه اجتماعی مواجه هستند. این یهودیان هم در تابستان سال 2011 در اعتراض به بی عدالتی اجتماعی و نابرابری اقتصادی دست به تظاهرات تاریخی چندصد هزاری زدند که بنیان رژیم صهیونیستی را برای نخستین بار به لرزه در اورد. هرچند مقامات صهیونیستی با کاهش قیمت ها و برداشتن مالیات ها تا حدودی آتش خشم این تعداد یهودی مهاجر را خاموش کردند اما گسل های این اعتراض همچنان فعال مانده است.