بزرگترین راز کنونی آل سعود و پادشاه در سایه

در ادامه گزارش السفیر آمده است: پادشاهان سعودی قبل از پیری و رسیدن به تخت پادشاهی همگی مریض بوده اند اما بین گذشتگان ملک سلمان با او تنها یک فرق وجود داشته است.

همه پادشاهان قبلی سعودی بیماری جسمی داشته و تا آخرین لحظه زندگی با مریضی هایشان کنار آمده اند اما تنها ملک سلمان با بیماری زوال عقل دست و پنجه نرم می کند.

السفیر تاکید کرد که بر اساس گزارش های پزشکی ، پادشاه کنونی سعودی از زوال عقل و کم کاری عقل رنج می برد به دون این که هیات بیعت ( متشکل از34 عضو از بین فرزندان ملک عبدالعزیز و یا نوادگان او) بتوانند برای عزل سلمان دخالت کنند.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: علت این ناتوانی هیات بیعت برای استفاده از حق خود، نظام داخلی کنونی آل سعود است که ناشی از ضعف 13 فرزند زنده ملک عبدالعزیز و سیطره « محمد بن سلمان» بر آل سعود است.

سعود بن سیف النصریکی از شاهزادگان سعودی چند ماه قبل با صدور بیانیه ای نسبت به پیامدهای بیماری های ملک سلمان برای آینده سعودی هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: به دلیل اینکه ملک سلمان از اداره امور کشور و کارهای روزمره و ریاست هیات دولت به دلیل امراض مختلف و برخوردار نبودن از سلامتی باید برکنار شود و دیگر این مشکل خطرناک که بیماری پادشاه مربوط به عقل و حاکم واقعی پسر او است، دیگر یک راز نمی باشد.

السفیر با بیان این که« ملک سلمان پیش از این که مطمئن شود همه چیز به نفع فرزندش شده است، استعفا نخواهد کرد»، نوشت: اکنون درگیری بر سر خلافات بین محمد بن نایف ولی عهد و محمد بن سلمان جانشین ولی عهد و در حقیقت « پادشاه در سایه» است که دیوان پادشاهی، وزارت جنگ، اقتصاد عربستان از طریق شورای امور اقتصادی و توسعه را در دست دارد.

از زمانی که آثار بیماری زوال عقل ملک سلمان آشکار شد، به دردسری بزرگ برای مثلث تصمیم گیری پادشاهی سعودی یعنی آمریکائی ها ، خاندان حاکم و دستگاه دینی سعودی تبدیل گردید و آنها در یکی دوسال گذشته بارها برای تعیین جایگزین و یا وضع قواعد جدید برای کنار آمدن با آن تلاش کرده اند اما تاکنون موفق نبوده اند جلوی شمارش معکوس آغاز شده برای پایان دوران پادشاهی سعودی را بگیرند.

برملا شدن نتایج معاینات و تشخیص پزشکی بیماری ملک سلمان، همه تصمیم های اتخاذ شده از زمان شروع پادشاهی او ( از 13 ماه قبل تاکنون) را زیر سئوال برده و این شک را ایجاد کرده که آیا خود او تصمیم گیر بوده و یا دیگری این تصمیم ها را اتخاذ کرده است.

السفیر نوشت: براساس اطلاعات ویژه پزشکی، بیماری زوال عقل به ملک سلمان بن عبدالعزیز اجازه نمی دهد تا در راس پادشاهی سعودی به کار خود ادامه دهد و این بیماری روز به روز حادتر می شود.

این روزنامه لبنانی براساس این اطلاعات پزشکی افزود: ملک سلمان از یک سال و نیم قبل تاکنون به دلیل وضعیت بحرانی سلامتی و زوال عقل و عدم قدرت فکر کردن و تصمیم گرفتن، قادر نبوده است هرگونه تصمیم سیاسی را شخصا اتخاذ کند.

السفیر تاکید کرد: احتمال خطرناک تر این که ملک سلمان از چند سال قبل تاکنون اصلا قادر به اتخاذ همه تصمیم هائی که به او نسبت داده شده و می شود، نیست.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: پزشکان در سال 2009 گفته اند که ملک سلمان مهلتی بین 6 تا 8 سال تا نابودی کامل عقل دارد و همه قدرت ذهنی خود را در این مدت از دست می دهد.

بیست و هشتم ماه ژانویه گذشته ملک سلمان به طور ناگهانی تصمیم گرفت « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و میهمان خود را در باند فرودگاه ملک خالد ترک کند و سعودی ها برای توجیه آن فرارسیدن وقت نماز عصر را بهانه کردند اما اوباما غافلگیر و شگفت زده نشد زیرا همه چیز را در باره بیماری ملک سلمان می دانست.

دیوان پادشاهی سعودی نیز تاکنون به دلیل همین بیماری مزمن ملک سلمان سفر او به کشورهای مختلف از جمله روسیه را با بهانه های مختلف لغو کرده و محمد بن سلمان به جای او روانه روسیه برای دیدار با « ولادیمیر پوتین» شده است.

اطبای معالج سلمان بن عبدالعزیز تاکید کرده اند که او از تشویش های ذهنی ناگهانی و مقطعی، عدم تمرکز، ترس و اضطراب فزاینده روزانه ، عدم تعادل، رفتارهای بچگانه ، بروز احساسات نابهنگام و عدم قدرت تصمیم گیری رنج می برد و به همین دلیل توصیه کرده اند که در برنامه های زنده تلویزیونی شرکت نکند، تماس او با مردم و میهمانان ، شرکت در جشن ها و مراسم ها در کمترین حد ممکن باشد ومسئولیت هایی که به فکر و تلاش کردن زیاد نیاز دارد و یا سخنرانی های طولانی مدت در برنامه روزانه او نباشد.