یک منبع در فرودگاه بین‌المللی صنعا به خبرگزاری «آناتولی» اعلام کرد: «ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، امروز- دوشنبه- در حالی صنعا را ترک کرد که قرار بود در پایان این سفر سه روز خود، نشست خبری برگزار کند.

الشیخ احمد در این سفر با رهبران جنبش «انصارالله» و حزب «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهو اسبق یمن دیدار کرد.

این منابع تأکید کردند، سفر ولد الشیخ به صنعا هیچ دستاورد مثبتی نداشت جز حصول توافق بر سر مکان برگزاری مذاکرات آتی بین دولت مستعفی و انصارالله، که قرار است در کویت برگزار شود.

طبق ادعای این منابع، جنبش انصارالله و حزب صالح مصرانه موافقت برای مشاکرت در مذاکرات بعدی را منوط به آتش‌بس کامل و برداشتن محاصره زمینی و هوایی کرده‌اند.

این منابع تصریح کردند، ولد الشیخ به انصارالله و حزب صالح تصریح کرد که آتش‌بس در مرزها تثبیت خواهد شد ولی انصارالله آتش‌بس کامل در همه شهرها و لغو محاصره تحمیل شده از سوی ائتلاف سعودی را خواستار شده است که طبق اعلام منابع سیاسی، همین اصرار انصارالله این مقام سازمان ملل را بر آن داشت تا صنعا را به صورت غیرمنتظره ترک کند.

این در حالی است که اسماعیل ولد الشیخ، پیش از ظهر امروز اعلام کرد که طرف‌های درگیر در بحران خونین این کشور بر سر یافتن راه‌حلی سیاسی به توافق رسیده‌اند.  در حساب فیس‌بوک خود نوشت که مذاکرات‌آتی طرف‌های گفت‌وگو، در کویت برگزار خواهد شد. در این نشست قرار است زمینه‌ تشکیل «دولت وحدت ملی» در یمن فراهم آید.