رئیس هیئت مذاکره کننده دولتی سوریه با اشاره به تداوم ماهیت تروریستی گروه‌های مسلح حاضر در این کشور، از حمایت برخی از کشورهای عضو شورای امنیت از این گروه‌ها شدیدا انتقاد کرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی به نقل از الجعفری گزارش داد که امروز دوشنبه با «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه مسئله مبارزه با تروریسم را بررسی کرده است.

وی تأکید کرد: «نسبت به حمایت برخی از کشورها از گروه‌های تروریستی به دی میستورا هشدار دادیم؛ کشورهایی که برخی از آنها عضو شورای امنیت هستند».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «چرا معارضان مسلح میانه‌رو در خاک فرانسه، انگلیس و آمریکا وجود ندارد که سایر کشورها از آن حمایت کنند؟ ولی زمانی که تروریسم در سوریه علیه سوری‌ها فعال است، معارضان میانه‌رو، جهادی یا امثال آن نامیده می‌شوند و به آنها تروریست نمی‌گوید».

وی همچنین اظهار داشت، معارضان به برگه «عناصر راه حل سیاسی بحران» که دولت سوریه به دی میستورا داده، پاسخی نداده‌اند ولی «ما از دی میستورا سند یا برگه رسمی از طرف حاضر در این گفت‌وگو دریافت نکردیم».

الجعفری در پایان تأکید کرد، آنچه هیئت مذاکره کنندگان ریاض به صورت پنهانی و آشکارا درباره مسئله ریاست جمهوری می‌گوید اظهاراتی است که ارزش پاسخ ندارد؛ «زیرا این موضوع، جای مناقشه ندارد، در هیچ برگه‌ای نیامده و جزء ادبیات این گفت‌وگو نیست».

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل چندی پیش در ژنو اعلام کرد که هیأت دولت سوریه ایده‌ها و نظرات خود درباره راهکار سیاسی حل بحران سوریه را به دی میستورا فرستاده سازمان ملل در پرونده سوریه ابلاغ کرده است.