سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مصاحبه با شبکه خبری المیادین به صراحت به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر بار دیگر بخواهد علیه لبنان وارد ماجراجویی نظامی شود، این بار تمام فلسطین اشغالی از جمله تاسیسات هسته‌ای رژیم اشغالگر قدس در تیررس موشک‌های مقاومت قرار خواهد گرفت و حزب الله در صورت جنگ جدید، هیچ خط قرمزی برای خود قائل نخواهد شد.

این هشدار صریح رهبر مقاومت از سوی محافل رسانه‌ای و سیاسی رژیم صهیونیستی، جدی گرفته شده است. به محض این‌که اعلام شود که قرار است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله سخنرانی یا مصاحبه تلویزیونی داشته باشد، دستگاه‌های سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی همگی به تکاپو می‌ افتند تا به تحلیل و ارزیابی مواضع و اظهارات سید حسن نصرالله در خصوص تهدیدهای اسرائیل برای جنگ مجدد علیه لبنان بپردازند.

اذعان مقامات صهیونیست به جدی بودن هشدار رهبر مقاومت

عمیر پرز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرده است سید نصرالله شخصیتی است که اظهارات و مواضع وی به طور بسیار عمیق در همه سطوح در موسسه امنیتی اسرائیل تحلیل و ارزیابی می‌شود، باید آنچه را وی گفت، مورد توجه قرار داد و تحولات را پیگیری کرد.

این مقام سابق صهیونیست درباره امکان عملی شدن هشدارهای سید حسن نصرالله گفت حزب الله توان آن را دارد که تا حیفا برسد،‌هنگامی که ما از تاسیسات پتروشیمی حرف می‌زنیم، قطعا آن را مورد توجه قرار می‌دهیم و جدی می‌گیریم. وی در این چارچوب به نگرانی صهیونیست‌ها در جنگ جولای اشاره کرد که مربوط به مخازن آمونیاک بود که وی را که در آن زمان وزیر کیفیت محیط زیست بود، وادار کرد طرحی برای انتقال مخازن و  توقف فعالیت آن ارائه کند.

مدیر کل سابق کمیته انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی هم گفت حزب‌الله موشک‌های فاتح 110 در اختیار دارد که می‌تواند تا نیروگاه اتمی دیمونا برسد.

به گفته وی، این موشک‌ها بسیار دقیق است و برد آن به 300 کیلومتر می‌رسد که تا نیروگاه دیمونا می‌رسد.

عوزی عیلام افزود با وجودی که ما در زمینه توسعه توانمندی نظامی خود پیشرفته داشته‌ایم،‌ولی این به معنای اینکه حملات موشکی نمی‌تواند به ما ضرر بزند، نیست.

بوعاز غنور مدیرکل مرکز به اصطلاح سیاست‌های اسرائیل علیه تروریسم گفته است هنگامی که هر تهدید تروریستی(به زعم وی) و به طور مشخص چنین تهدیدی از سوی نصرالله را بررسی می‌کنم، دو سئوال برایم پیش می‌آید، آیا نصرالله قدرت عملی کردن چنین تهدیدی را دارد؟ آیا وی انگیزه‌ای برای اجرای آن دارد؟ پاسخم این است که بله قدرت این کار را دارد، ولی در آینده نزدیک انگیزه‌ای وجود ندارد.

تحلیلگر صهیونیست: پیام نصرالله را درک کردیم

گال بیرگر تحلیلگر امور سیاسی رادیو رژیم صهیونیستی گفت نصرالله‌، آرام و خرسند و حالتی رضایت‌بخش داشت، وی تهدید کرد که در جنگ آتی با  اسرائیل، دیگر نزد حزب الله خطوط قرمزی وجود نخواهد داشت، او افزود که اهداف کاملی را حزب الله تهیه کرده که نیروگاه‌های اتمی، مخازن و مراکز مختلف از آن جمله است، وی به شکل آشکار نگفت که آنها را هدف قرار خواهد داد، ولی بدون شک مضمون کلامش این‌گونه است، این پیام آشکار است، پیامی که نصرالله خواست آن را به جامعه اسرائیلی و سرانشان برساند.

یک وزیر صهیونیست: نصرالله را نباید دست‌کم گرفت

اما زئیف الکین وزیر مهاجرت و جذب و امور قدس رژیم اشغالگر قدس گفت این اولین بار نیست که نصرالله ما را تهدید می‌کند، وی قبلا تهدید کرد که مخازن آمونیاک حیفا را هدف قرار خواهد داد، وقتی دشمن سرسخت ما که مقادیر زیادی موشک دارد، چنین حرف‌هایی می‌زند، باید آن را جدی گرفت و دست‌کم نگرفت.