باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و خانواده‌اش به آرژانتین سفر کرده‌اند و او در این سفر با چهره‌هایی همچون پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات کرد. یکی دیگر از چهره‌های سرشناسی که اوباما و خانواده‌اش مایل بودند در آرژانتین ملاقات کنند، کاپیتان تیم ملی فوتبال این کشور، لیونل مسی است که برای حضور در اردوی آلبی‌سلسته قبل از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به آمریکای جنوبی برگشته است.

اوباما در یکی از سخنرانی‌هایش در آرژانتین اعتراف کرد که او دخترانش، ساشا و مالیا را با خودش به این کشور آورده تا علاوه بر دیدن این کشور با تعداد از چهره‌های برجسته آن دیدار داشته باشند که یکی از آنها پاپ فرانسیس بود که موفق به ملاقاتش شدند، اما نفر دیگر لیونل مسی بود که آنها هنوز نتوانسته‌اند او را از نزدیک ببینند.

اوباما گفت: من دخترانم را با خودم به آرژانتین آوردم تا آنها بتوانند زیبایی‌های بوئوس آیرس را ببینند. آنها تا الان با یکی از آرژانتینی‌های معروف ملاقات داشته‌اند و حالا می‌خواهند مسی را ببینند، اما من نتوانستم با او یک قرار ملاقات بگذارم.

اوباما و خانواده‌اش ممکن است چند روز دیگر در آرژانتین بمانند، اما از آنجایی که مسی و هم‌تیمی‌هایش در آلبی‌سلسته به شیلی سفر کرده‌اند تا با تیم ملی این کشور روبه‌رو شوند، ممکن است رئیس جمهور آمریکا و خانواده‌اش موفق نشوند برترین بازیکن جهان را ملاقات کنند.

تیم ملی آرژانتین از ساعت 4 صبح فردا (جمعه) میهمان شیلی است، تیمی که در آخرین رویارویی‌اش با آن در فینال کوپا آمه‌ریکای سال 2015 در ضربات پنالتی مغلوب شد.