برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: بازداشت یک فرد مظنون به عضویت در یک گروه تروریستی موجب خنثی شدن یک توطئه تروریستی شده که در مرحله پیشرفته ای قرار داشته است.

وی در ادامه گفت: این تبعه فرانسوی مورد بازجویی قرار گرفته و مظنون به دست داشتن در این برنامه ریزی تروریستی است. وی بخشی از یک شبکه تروریستی است که قصد انجام حملاتی را در خاک فرانسه داشته است.

وی افزود: پس از بازداشت این تبعه فرانسوی توسط سرویس مقابله با تروریسم فرانسه، این آژانس به آپارتمانی در حومه پاریس یورش برده است. در این مرحله، هیچ شواهد محسوسی وجود ندارد که این توطئه را به حملات تروریستی پاریس و بروکسل مرتبط کند.

رادیو فرانسه نیز اعلام کرد که این فرد بازداشت شده پیش از این به اتهام عضویت در یک شبکه تروریستی در بلژیک در بازداشت بوده است.شبکه تلویزیونی آی تله فرانسه نیز گزارش داد که وسایل انفجاری از این آپارتمان کشف و ضبط شده است.

بازداشت این مظنون تروریستی دو روز پس از آن بوده است که در حملات انتحاری به فرودگاه و متروی بروکسل حداقل 31 نفر کشته و 270 نفر دیگر زخمی شدند. انفجارهای بروکسل چند روز پس از آن اتفاق افتاده است که صلاح عبدالسلام طراح اصلی حملات تروریستی پاریس در بلژیک بازداشت شده است.

در ماه نوامبر نیز 130 نفر در پاریس بر اثر حملات تروریستی متعددی کشته شدند.