بمباران شهرهای یمن همچنان ادامه دارد

در حالی که یکسال از تجاوز عربستان به یمن می‌گذرد، هنوز نیروهای متجاوز به اهداف اعلام خود دست نیافته‌اند و به همین دلیل به بمباران‌های پراکنده شهرهای مختلف این کشور ادامه می‌دهند.

جدیدترین تحولات میدانی یمن در ادامه می‌آید:

الجوف: با وجود پشتیبانی هوایی و بمباران‌های مستمر جنگنده‌های سعودی، نیروهای ائتلاف از پیشروی در «وادی المزیون» واقع در این استان، شکست خوردند. از سوی دیگر، جنگنده‌های سعودی منطقه‌ای در نزدیکی بیمارستان «المتون» در الجوف را هدف بمباران قرار دادند.

عدن: جنگنده‌های ائتلاف با وجود حملات انتحاری و خونین شب گذشته در عدن، منطقه «بیرأحمد» در این استان را بمباران کردند.

مأرب: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در دو منطقه که «حزم الحقیل» را به منطقه «کوفل» متصل می‌کرد، پیشروی کردند. از سوی دیگر، درگیری‌های خشونت‌باری در «وادی صرواح» آغاز شده است.

شبوة: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 17 خودروی نظامی نیروهای همپیمان عربستان در نبردهای «بیحان» و «عسیلان» طی نبردهای چند روز اخیر نابود کردند و شماری زیادی از نیروهای متجاوز نیز در این نبردها کشته‌شدند. درگیری‌های خشونت‌باری نیز در جبهه «الصفراء» در بیحان و اطراف منطقه عسیلان به سوی شهر «عتق» مرکز استان شبوة در جریان است و سرتیپ «جحدا حنش» فرمانده تیپ 21 میکا که از سوی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن تعیین شده، در این درگیری‌ها کشته شد.

الضالع: درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه «مریس» واقع در جنوب «دمت» در جریان است.