گوگل ۱۰۰ هزار یورو جریمه شد

به نقل از فورچون، بر اساس قانون یاد شده در صورت درخواست شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا از گوگل برای حذف لینک‌های مربوط به آنها از جستجوگر این شرکت، گوگل موظف به بررسی موضوع و پاک کردن موارد درخواستی از جستجوگر خود است. این درخواست‌ها معمولا در شرایطی مطرح می شود که لینک‌های یاد شده به شهرت و اعتبار افراد لطمه بزند.

اجرای این قانون از ماه می سال 2014 و بر اساس حکم دیوان دادگستری اروپا آغاز شده است. حکم یاد شده جستجوگرهای اینترنتی مانند گوگل و بینگ مایکروسافت را موظف به حذف اطلاعات یاد شده می‌کند. گوگل تاکنون تنها با حذف لینک‌های درخواستی از دامنه‌های اروپایی خود مانند Google.de در آلمان و Google.fr در فرانسه موافقت کرده است،اما اروپاییان می‌گویند این لینک‌ها باید از دامنه اصلی گوگل یعنی Google.com  هم حذف شود. در مقابل گوگل می‌گوید این کار با آزادی اطلاعات در تضاد است و در برابر آن ایستادگی می‌کند.

به دنبال قطعی شدن جریمه 100 هزار یورویی گوگل سخنگوی این شرکت گفته است فرانسه نمی تواند محتوایی که افراد در خارج از فرانسه به آن دسترسی دارند را کنترل کند و لذا در برابر حکم صادره تقاضای فرجام خواهی خواهد کرد. این شرکت در برخی کشورهای دیگر مانند آلمان هم با مشکلات مشابهی مواجه است.