چرا داعش به اسرائیل حمله نمی کند؟

گروهک تروریستی داعش مقاله‌ای منتشر کرد و در آن دلیل عدم حمله‌اش به فلسطین اشغالی را –به زعم خودش- توضیح داد.

این مقاله با عنوان «بیت‌المقدس...مساله شرعی اولیه» در روزنامه «النبا» وابسته به داعش منتشر شد و داعش سعی کرده در آن دلایل عدم حمله به اسرائیل را به مخاطبان مسلمان توجیه کند؛ علی‌رغم اینکه نیروهای اسرائیلی چندین تیم وابسته به داعش را دستگیر کرده‌اند این گروهک تا کنون هیچ حمله سازمان یافته‌ای علیه اسرائیل انجام نداده است.

در این مقاله آمده است: اگر به واقعیت امروز بر روی زمین نگاه کنیم، خواهیم دید که شرک و قوانین آن بر کل جهان سیطره درد اما خداوند این امکان را در برخی نقاط برای دولت اسلامی [ داعش] به وجود آورده تا دین را در این اماکن برپا کند... از طرفی حکم جهاد در فلسطین و دیگر اماکن فرقی ندارد.

 

در ادامه این مقاله از عرب‌هایی که این اعتقاد را رواج می‌دهند که فلسطین ، مساله اول جهان اسلام است بشدت انتقاد شده که در میان آنها را برخی رهبران عرب مانند «جمال عبدالناصر» دومین رئیس‌جمهور مصر نام برده شده است.

در یاداشت مذکور نوشته شده است: اما مکان‌هایی هستند که در اولویت جهاد قرار دارند: کشورهای عربی که تحت حکومت طاغوت و ظالمان قرار دارند از جمله آنها عربستان است باید مکه مکرمه و مدینه منوره از سیطره خاندان پادشاهی عربستان آزاد شود. ظالمان مرتد حاکم بر دیار اسلام مکارترند و جنگ با آنها مقدم بر جنگ با مشرکان اصلی است؛ پس از برقراری حکومت اسلامی صحیح در سرزمین مسلمانان، امکان حمله به سرزمین کفار «اسرائیل» وجود دارد.