همسران کروز و ترامپ نیز درگیر انتخابات شدند

تد کروز،  نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اقدام دونالد ترامپ، رقیب هم حزبی خود در کشاندن پای همسرانشان به دنیای سیاست و آنچه وی اقدامی مشمئز کننده خواند به شدت انتقاد کرد.

تد کروز گفت دونالد ترامپ از این اقدامات به عنوان بهانه ای برای کارهای خود استفاده می کند و نه فقط همسر و خانواده مرا تهدید می کند بلکه روز بعد توئیتی بسیار بد به همراه تصویری نامناسب از همسر من و تصویری خوب از همسر خود پست می کند تا بگوید که همسرش تا چه میزان جذاب است.

کروز افزود: من هرگز هیچ سخن نامناسبی درباره ملانی (همسر دونالد ترامپ) یا دیگر اعضای خانواده وی به نمی آورم. ملانی زنی دوست داشتنی و مادری فوق العاده است. حمله به همسران و فرزندان خط ممنوعه ماست و جایی در سیاست ندارد. متاسفانه کاری که دونالد زمانی که وحشت زده می شود، دست به این کار می زند.

نامزد جمهوری خواه آمریکایی افزود: وی از این موضوعات سر در نمی آورد. یکی از مسائلی که این هفته وی را تا این اندازه به وحشت انداخت این بود که هفته گذشته به صورت آشکار خروج آمریکا را از ناتو خواستار شد. این پیشنهادی به شدت فاجعه بار و احمقانه است. تنها گذاشتن اروپا با خروج از موفق ترین پیمان نظامی در دوران معاصر هیچ مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: اگر دونالد رئیس جمهور شده بود، کاری را که می گفت انجام می داد و پیروزی بزرگی را نصیب پوتین و داعش می ساخت. عدم درک وی از سیاست خارجی باعث ناتوانی وی در حفاظت از این کشور می شود. بنابراین کاری کرد که همیشه می کند، یعنی بهانه ای پیدا کند تا موضوع عوض شود. وی یک مدتی پنهان شد و بعد از آن با توئیتی، به همسر من حمله کرد که نه فقط نامناسب و اشتباه بلکه مشمئز کننده بود. علت نیز این است که وی از مناظره درباره چالش هایی که آمریکا با آن روبروست، وحشت دارد.

وی درباره ادعای طرح شده در برخی رسانه های زرد آمریکایی در خصوص تحقیقات درباره فساد اخلاقی و رابطه نامشروعش که گفته می شود دست کم پنج مورد است، گفت اینها داستان های ساختگی و آشغالی هستند که افراد مرتبط با ترامپ سر هم کرده اند.

کروز گفت، ترامپ هیچ نظری درباره نحوه بازگرداندن فرصت های شغلی به آمریکا یا تامین امنیت آمریکا در برابر تروریسم افراط گرایی اسلامی ندارد. بنابراین وی همه تلاش خود را برای حمله به همسر من یا دروغ بافی ضد من به کار می گیرد.