خودکشی دسته‌جمعی مردم شهر فلوجه عراق

روزنامه الشرق الاوسط در شماره امروز خود با بحرانی خواندن اوضاع در شهر فلوجه عراق نوشت: "ساکنان شهر فلوجه دیگر توان مقابله با گرسنگی را ندارند. آنها برای پایان دادن به این وضع خودکشی میکنند یا سم می خورند. کودکان در برابر چشمان مادرانشان از گرسنگی می میرند. خانواده ها برای رهایی از عذاب های مرگ ناشی از گرسنگی اقدام به خودکشی دسته جمعی می کنند.

 

الشرق الاوسط اضافه کرد: "گرسنگی جان ده ها زن ، کودک و پیر را گرفت و این وضع همچنان ادامه دارد."

 پیرمردی 65 ساله به نام "ابو ابراهیم" درباره اوضاع این شهر به خبرنگار الشرق الاوسط گفت: "اوضاع روز به روز بدتر می شود. هیچ دارویی در بیمارستان شهر باقی نمانده است و اعضای تیم پزشکی نیز آنجا را ترک کرده اند. مرگ در همه جا غوغا می کند و مردم از گرسنگی خود کشی می کنند. هرگز گمان نمی کردم با چنین وضعی در زندگی ام مواجه شوم."

برخی از مردم شهر برای رفع گرسنگی از علف تغذیه می کنند. قیمت مواد غذایی در این شهر به شدت افزایش یافته است و مردم آب شرب پاک ندارند.

"صهیب الراوی" --استاندار انبار-- در گفتگو با شرق الاوسط اعلام کرد: "ما راه هایی را در برخی مناطق فلوجه به منظور رساندن غذا و دارو به مردم شهر ایجاد کردیم ولی اعضای داعش برای اینکه اجازه ندهند مردم از این راه ها فرار کنند آنها را بمب گذاری کردند."

"فالح العیساوی" --معاون رئیس شورای استان انبار-- نیز وضع مردم در فلوجه را غم انگیز خواند و اعلام کرد: "شهر در آستانه مرگ دسته جمعی قرار دارد. گروه تروریستی داعش عامل اصلی این وضع است. چنانچه داعش در روزهای آتی این شهر را تخلیه نکند به زور وارد شهر می شویم و مردم را نجات می دهیم." وی افزود: "نمی توانیم به صورت هوایی به مردم شهر آذوقه و دارو برسانیم. درحال حاضر 70 هزار نفر در شهر سکونت دارند . به دلیل کمبود امکانات، توان کمک رسانی هوایی را نداریم."