دستگیری2 عامل انتحاری داعش در تاجیکستان

وزارت کشور تاجیکستان از بازداشت 2 ساکن ناحیه «جلیکول» این کشور که قصد انفجار در مقابل اداره پلیس استان «ختلان» را داشتند، خبر داد.

بنا به گزارش وزارت کشور تاجیکستان، 2 شهروند این کشور با نام «شمس الدین فتح الدین» و «سیم الدین سماو الدین» از اعضای گروه داعش هستند که از روسیه به سوریه مهاجرت کرده و در گروه افراطی داعش دوره های نظامی را آموزش دیده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت کشور تاجیکستان، داعش تا حدی عقاید افراطی خود را به فتح الدین اف القا کرده بود که وی قبلا نیز در نظر داشته تا عملیات انتحاری نیز در بازار شهر «ماسول» سوریه صورت دهد.

طبق سخنان فتح الدین اف، به وی دستور دادند تا چنین اقدامی را در تاجیکستان انجام دهد و وی از ماموریت عملیات انتحاری در سوریه کنار گذاشته شده است.

این 2 عضو داعش از طریق ترکیه به روسیه و از آنجا به تاجیکستان برگشته‌اند و هدف آنها انفجار در مقابل اداره پلیس استان ختلان عنوان شده است.

دستگیری این 2 عضو انتحاری داعش در تاجیکستان در حالی است که چند روز گذشته نیز دادستان کل این کشور گفت: در حال حاضر هزار و 94 شهروند تاجیکستان در درگیری های سوریه و عراق حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 147 نفر از شهروندان تاجیکستان که در گروه های افراطی عضو بوده اند به کشور برگشتند، افزود: 780 نفر دیگر که همراه با تندروهای داعش در درگیری ها شرکت دارند، تحت پیگرد جنایی قرار دارند.

بر طبق گزارش دادستان کل تاجیکستان، 85 درصد افرادی که به سوریه و عراق رفتند، توسط مهاجرت کاری، به خصوص از روسیه به گروههای افراطی پیوسته‌اند.

انتهای پیام/ح