پاکسازی ۹۰ درصد استان لاذقیه سوریه از تروریست‌ها

تروریست‌های جبهة النصره بامداد جمعه (1 آوریل) برای چهارمین بار متوالی در یک ماه اخیر حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای سوری، رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان و تفنگداران نیروهای دریای ارتش سوریه در جبهه «جبل القلعة» در حومه شمال شرق استان لاذقیه آغاز کردند.

استان لاذقیه در ساحل مدیترانه و در شمال غرب سوریه واقع شده است و در شمال خود با ترکیه مرز مشترک دارد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت که در آمادگی کامل هستند، همزمان با آغاز حملات، تروریست‌ها را هدف قرار دادند.

در این درگیری‌ها که چند ساعت به طول انجامید دهها تن از تروریست های جبهه النصره کشته یا زخمی شدند.

به گزارش «بین‌الملل فارس»، با مقاومت نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت حزب الله، در نهایت عناصر تروریستی جبهه النصره بدون کسب موفقیتی مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شدند.

اندازه بزرگتر نقشه در اینجا    

 

جبهه «جبل القلعة» در حومه شمال شرق استان لاذقیه بر مناطق مرزی ترکیه و سوریه اشراف کامل دارد و به همین دلیل تروریستها چندین بار تلاش کردند این منطقه را اشغال کنند که تاکنون تمامی حملات آنها شکست خورده است.

منابع میدانی اعلام کردند، مناطق شرقی جبهه «جبل القلعة» از جمله شهرک راهبردی کبانی تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارد و آرامش بر این شهرک حاکم است.

این منابع میدانی تصریح کردند بیش از 90 درصد استان لاذقیه از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده و در آینده نزدیک عملیات برای آزاد سازی مناطق باقی مانده و آلوده به تروریست در این استان آغاز می‌شود.

 در دو هفته گذشته و همزمان با آغاز عملیات در شرق استان حمص، عملیات در شمال استان لاذقیة تقریبا متوقف شده بود.