زمان بازگشایی فرودگاه بروکسل مشخص شد

به نقل از رویترز، فرودگاه بروکسل قرار است فردا یکشنبه، 12 روز پس از حمله انتحاری بمب گذاران، برای مسافران بازگشایی شود ولی این بازگشایی به صورت کامل نخواهد بود و تنها بخشی از این فرودگاه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

تعداد پروازهای این فرودگاه کمتر از حالت عادی خواهد بود و تدابیر امنیتی شدیدی نیز اتخاذ خواهد شد. البته شرکت پیمانکار فرودگاه ابراز امیدواری کرده است که فعالیت مهمترین فرودگاه بروکسل تا تابستان به ظرفیت کامل خواهد رسید.

از زمان حملات تروریستی اخیر در بروکسل، پروازهای مسافری این فرودگاه متوقف شده است. حملات تروریستی به فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل منجر به مرگ حداقل 35 نفر شده است.

"آرنود فیست،" مدیر فرودگاه بروکسل تاکید کرد هرگز این روز سیاه را فراموش نمی کنیم. بازگشایی این فرودگاه ،حتی به صورت آنکه بخشی از آن فعالیت کند، نشانگر امید خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد قرار است در روز نخست فعالیت، 3 پرواز به مقاصد فارو، تورین و آتن انجام شود. همه این پروازها توسط خطوط هوایی بروکسل انجام می شود. تعداد پروازها در طول زمان افزایش خواهد یافت.

فرودگاه بروکسل یکی از شلوغ ترین فرودگاه‌های اروپا است و هر سال 23.5 میلیون مسافر و 489 هزار تن کالا از طریق آن جابجا می شود.

این فرودگاه قرار است در مرحله نخست بازگشایی تنها به 800 مسافر در ساعت خدمات ارائه کند که این رقم 20 درصد ظرفیت کامل این فرودگاه خواهد بود.