ارتش سوریه وارد القریتین شد

منابع میدانی سوری تاکید کردند که نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی تواسنتند خط دفاعی داعش را به طور کامل شکسته و  وارد شهر «القریتین» در حومه شرقی حمص شوند.

خنثی سازی بسته های انفجاری در ورودی القریتین

نیروهای ارتش در مسیر ورود به القریتین دهها بسته انفجاری را که داعش در ورودی های شهر کار گذاشته بود، خنثی کرده و از چند محور وارد القریتین شد.

ارتش سوریه پس از تسلط بر کشتزارهای شمال غرب القریتین و منطقه گسترده «الخروبی» عملیات زمینی را از فاصله 200 کیلومتری القریتین آغاز کرد و اکنون نیز با وجود ورود به این شهر و عقب نشینی داعش به مناطق اطراف، عملیات نظامی هنوز در داخل آن ادامه دارد تا امنیت به طور کامل در آنجا برقرار شود.

در این میان نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مواضع تروریست های داعش در شرق و جنوب القریتین و نیز روستای «البصیری» در حومه حمص را هدف قرار داده  و مقادیری از تجهیزات آن را منهدم کرد.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه صبح امروز محور شمالی القریتین را تحت کنترل خود در آورده و به گشت زنی در این منطقه پرداخته و بسته های انفجاری را که داعش در آنجا کار گذاشته بود، پاکسازی کردند.

تحولات میدانی شمال غرب سوریه

در حومه لاذقیه واقع در شمال غرب سوریه نیروی هوایی ارتش محورهای درگیری در اطراف «کنسبا» در «جبل الاکراد» را بیش از 16 نوبت هدف بمباران قرار داد.

در همین ارتباط یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که خطوط دفاعی ارتش و نیروی دفاع ملی همچنان در مواضع خود مستقر هستند و به هیچ وجه در کنسبا یا جبل الاکراد عقب نشینی نداشته اند و اخبار مربوط به پیشروی تروریست ها صحت نداشته و هدف از آن بالا بردن روحیه تضعیف شده تروریست ها است.

مواضع تروریست ها در لاذقیه زیر آتش سنگین ارتش

این منبع با اشاره به اینکه مواضع تروریست ها در حومه لاذقیه زیر آتش سنگین ارتش قرار دارد گفت، مخالفان نام دهها نفر از نیروهای خود را که در نبرد با ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند، منتشر کرده اند.

عملیات نظامی تا چند ساعت دیگر در حومه شمالی لاذقیه از سرگرفته خواهد شد تا عملیات آزادسازی سایر شهرک های این منطقه تکمیل شود.

همچنین نیروهای ارتش سوریه بیش از 50 نفر از تروریست های جبهه النصره را به هلاکت رسانده و چهار دستگاه خودرو آنان را در اطراف روستاهای «الزغبة»، «الحویجة» و «قصر أبو سمرة» در حومه شمالی حماة منهدم کردند.