میزان درآمد سالیانه داعش از فروش آثار باستانی

 ادوارد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت گروه داعش برای نابودی آثار باستانی عراق و عمق تاریخی آن تلاش می‌کند.

این مسئول آمریکایی مدعی تلاش واشنگتن برای حمایت از آثار باستانی به سرقت رفته از عراق شد و گفت گروه داعش سالیانه از محل فروش آثار باستانی عراق و سوریه، یکصد میلیون دلار به دست می‌آورد.

ادوارد رویس که در یک کنفرانس مطبوعاتی در موزه ملی عراق در مرکز بغداد سخن می‌گفت، در حالی که وی را شماری از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا هم همراهی می‌کردند،افزود آثار باستانی عراق در معرض حملات داعش قرار گرفته و این گروه تنها این آثار را هدف قرار نداده بلکه محو عمق تاریخی انسانی آن را هم هدف قرار  داده است.

وی گفت ما می‌خواهیم به درخواست سازمان ملل پاسخ مثبت دهیم که خواستار آن شده است تا هر کشوری قوانینی وضع کند مبنی بر توقف تجارت با آثار باستانی و حمایت از آن و ما در آمریکا برای تدوین قانون حمایت از آثار باستانی قاچاق شده از عراق فعالیت می‌کنیم و آن را به کنگره ارائه خواهیم کرد، ما  همچنین بر ضرورت شکست داعش تاکید می‌کنیم.

نماینده مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت داعش همچنان به ویران کردن آثار باستانی عراق و سوریه و همچنین فروش این آثار می‌پردازد و ثروتی که ارزش سالیانه آن یکصد میلیون دلار است، در نتیجه این تجارت کسب می‌‌کند.