فرار داعش از مرکز هیت/عراق احتمال آزادی هیت

 نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی موفق شدند در ادامه پیشروهای در شهر هیت چند منطقه دیگر را از تروریست های داعش باز پس بگیرند.

نیروهای عراقی از  صبح امروز در عملیات جدیدی موفق شدند مناطق بصائر اول، بصائر شرقی و بصائر غربی در نزدیکی مرکز شهر هیت را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

به گزارش «بین‌الملل فارس»، در این عملیات بیش از 100 تن از تروریست‌های داعش کشته یا زخمی شدند.

نیروهای عراقی همزمان با تثبیت مواضع در مناطق ذکر شده چند گروه از نیروهای متخصص اقدام به خنثی‌سازی دهها بمب کار گذاشته شده در خانه‌ها و خیابان های منطقه کردند.

از ساعتی قبل نیز نیروهای عراقی عملیات پاکسازی منطقه المعلمین در مرکز شهر را آغاز کرده‌اند و موفق شده‌اند بخش‌هایی از منطقه را از تروریست‌ها پس بگیرند.

پیشروی نیروهای عراقی همچنان ادامه دارد.

 

همچنین به گزارش برخی منابع عراقی، یک منبع نظامی نیز اعلام کرد که عناصر داعش از مرکز شهر هیت که برای داعش بسیار بااهمیت است، از طریق رود فرات به منطقه «جزیره البو نمر» فرار کرده‌اند.

این منبع گفته که با توجه به فروپاشی خطوط دفاعی داعش در شهر و عقب‌نشینی تعدادی از عناصر آن به خارج از شهر، احتمال می‌رود شهر تا ساعاتی دیگر کاملا از دست داعش آزاد شود سپس کار پاکسازی آن آغاز شود.

هیت شهری مهم در کرانه غربی رود فرات است که در 70 کیلومتری شمال شهر رمادی واقع شده و 190 کیلومتر با بغداد فاصله دارد.

جمعیت این شهر قبل از اشغال داعش حدود 75 هزار نفر از جمله عشایری از قبایل عرب غساسنه، محامده، بونمر، کرابله، بوعساف، بوعلی الجاسم، الغریر، شمر، جغافیه، جواعنه، عبید، عبدله، السعدی، بوحیات، مناذره و قیسیین و دواسر است که مجموع جمعیت شهر و روستاهای اطراف، به 120 هزار نفر می‌رسد.