آیا پسر نتانیاهو در تصمیم‌های پدرش مشارکت دارد؟

به نقل از رسانه‌های صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، در ماه نوامبر 2015 اعلام کرد ران پرتز را به‌عنوان رئیس نظام ملی تبلیغات انتخاب کرد اما پس از مدت کوتاهی از انتشار این خبر اظهارات بحث برانگیزی از پرتز منتشر شد، این اظهارات در مورد رئیس رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور آمریکا و جان کری وزیر امور خارجه آن بود.

این اظهارات طوفانی در سرزمین‌های اشغالی به پا کرد و پس از آن نتانیاهو اعلام کرد موقتاً تعیین پرتز برای جایگاه ریاست تبلیغات را به تعویق می‌اندازد تا دیداری دوجانبه با وی داشته باشد.

یک هفته قبل شبکه 2 اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو به‌رغم اظهارات نامناسب پرتز وی را مجدداً در پستش منصوب کرده است. در نامه‌ای رسمی که نتانیاهو به بازرس کل نوشت خواستار بررسی صلاحیت پرتز برای این پست و انتخاب مجدد وی شد. طرفهای نزدیک به نتانیاهو مدعی‌اند یکی از کسانی که به نتانیاهو برای تعیین پرتز فشار می‌آورد فرزندش یائیر است.

پس از درخواست دولت از بازرسی کل برای بررسی صلاحیت ران پرتز این مقام اعلام کرد وی به هیچ وجه شاخص‌های حضور در این پست را ندارد اما نتانیاهو در پاسخ با اعلام اینکه این ادعایی سخیف است، گفت: تلاش‌هایی در جریان است تا به‌دلایل واهی و بوروکراسی سخیف تعیین وی در این پست را لغو کنند ولی موفق نخواهند شد.

هم‌اکنون رسانه‌های اسرائیلی با این سؤال مواجه‌اند: آیا یائیر در تصمیم‌های پدرش مشارکت دارد؟